Modyfikacje zewnętrzne w aucie nie są szczególnie duże. W dolnej części zmieniono nieco przedni zderzak, zupełnie inaczej wyglądają lampy przeciwmgielne i reflektory – te ostatnie, w zależności od wersji, mogą być wykonane w całości w technice LED. Dzięki tym zmianom i tak dynamiczna już stylistyka Clio zyskała bardziej sportowy charakter. We wnętrzu też raczej retusze niż rewolucje. W oczy rzucają się lepiej wyglądająca kierownica (z której zniknął pomalowany czarnym fortepianowym lakierem element ozdobny) oraz rękojeść dźwigni zmiany biegów.

Renault Clio FL
Renault Clio FL

Znacznie więcej zmian Francuzi wprowadzili w technice poliftingowego Clio. Doładowany motor 1.2, osiągający 118 KM, występuje teraz także z 6-biegową przekładnią manualną. Wcześniej był dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią EDC – charakterystyka jej pracy była skierowana raczej w stronę komfortu niż sportu. Małe Renault z tym motorem to zdecydowanie najciekawsza odmiana w palecie modelu! Silnik bardzo kulturalnie pracuje, a do tego w kabinie przy wyższych obrotach jest przyjemnie cicho. Drążek biegów z dużą gracją porusza się po „uliczkach” prowadzenia i umożliwia naprawdę szybką zmianę przełożeń.

W ofercie pojawił się też nowy 110-konny diesel. Nie podejrzewamy, żeby cena Clio po liftingu znacząco różniła się od dzisiejszej (auto kosztuje od 41 950 zł).

Renault Clio po liftingu - to nam się podoba

Dzięki manualnej skrzyni Clio z najmocniejszym silnikiem stało się autem idealnym także dla tych, którzy lubią czasem mocniej wcisnąć gaz.

Renault Clio po liftingu - to nam się niempodoba

Jak w większości obecnie produkowanych aut – słaba widoczność do tyłu. Kamera cofania jest jak najbardziej warta rozważenia.

Renault Clio po liftingu - naszym zdaniem

Niewielkie zmiany stylistyczne, topowy benzyniak ze skrzynią manualną, a nie dwusprzęgłową, i mocniejszy diesel – oto w skrócie lifting Clio. Mało? Auto sprzedaje się świetnie – w cenniku na polskiej stronie przy niektórych wersjach widnieje napis: „wyprzedane” – a lepsze jest wrogiem dobrego.

Renault Clio TCe 120 - dane techniczne

Silnik t. benz. R4
Pojemność 1197 cm3
Moc 118 KM przy 5000 obr./min.
Maks. moment obr. 205 Nm przy 2000 obr./min.
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia man. 6b
Dł./szer./wys. 4063/1732/1448 mm mm
Bagażnik 300-1146 l
Prędkośc maks. 192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9 s
Średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km
Na rynku od września 2016