Dopieszczeniem Mégane’a GT zajmowali się specjaliści z działu Renault Sport. Zadbali oni o nadanie mu odpowiedniego, bardziej agresywnego charakteru. Auto wyróżniają m.in. oznaczenia GT na błotnikach i na grillu o strukturze plastra miodu, poszerzone zderzaki i listwy progowe, tylny dyfuzor, dwie chromowane końcówki wydechu i 18-calowe alufelgi, które dodają zgrabnej sylwetce Mégane’a sportowego stylu.
Podobnie jest we wnętrzu. Standardem są: profilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające doskonałe trzymanie boczne, obszyta skórą kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, chromowane nakładki na pedałach oraz detale wykończenia kokpitu. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest sporo, a bagażnik ma przyzwoitą jak na klasę kompakt pojemność 434 l. Na plus trzeba zaliczyć dobrą jakość materiałów.
Renault Megane GT tylko z „automatem”
Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 osiąga moc 205 KM i moment 280 Nm, który trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej (ręczna skrzynia nie jest oferowana nawet w opcji). Biegi można zmieniać manualnie łopatkami przy kolumnie kierownicy lub zostawić to trybowi automatycznemu. W tym ostatnim zdarza się jednak skrzyni zamarudzić.
Mimo to zespół napędowy tworzy dość zgrany duet i zapewnia osiągi godne kompaktowego GT, w tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Amatorzy sportowego stylu jazdy docenią też funkcję Launch Control, która pozwala na skorzystanie podczas startu z pełnego potencjału silnika. Dynamiczna jazda oznacza jednak zużycie paliwa na poziomie przekraczającym 9 l na 100 km. Coś za coś.
Renault Megane GT - jak przyklejone do asfaltu
Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu jezdnego: Neutral, Comfort, Sport i Perso, minimalnie różniące się m.in. reakcjami na ruchy przepustnicą, szybkością zmiany biegów, podświetleniem wnętrza i grafikami zegarów. W Sport dochodzi też wyrazistsze brzmienie wydechu. Dynamicznej jeździe sprzyjają precyzyjny układ kierowniczy i system 4Control, który zależnie od prędkości skręca tylne koła pod kątem od 1 do 2,5 stopnia w tę samą lub przeciwną stronę, co przednie, czym wyraźnie poprawia zachowanie auta na zakręcie. Zmniejsza też typową dla przednionapędówek tendencję do podsterowności.
W testowanej wersji z bardzo bogatym wyposażeniem Mégane GT kosztuje niespełna 123 000 zł, czyli tyle samo, co nieco mocniejsza, ale gorzej wyposażona bazowa odmiana głównego konkurenta – VW Golfa GTI. Dla wielu osób francuski model może zatem stać się wartą uwagi alternatywą.
Renault Megane GT - to nam się podoba
Atrakcyjna stylistyka nadwozia i wnętrza, jakość wykończenia i użytych materiałów, dynamiczny silnik oraz świetny układ jezdny ze skrętnymi kołami tylnymi.
Renault Megane GT - to nam się nie podoba
Dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów czasami trzeba ręcznie zachęcać do żwawszej zmiany przełożeń.
Renault Megane GT - nasza ocena: dopracowany kompakt
Renault Mégane GT to samochód o sportowym charakterze, który daje mnóstwo satysfakcji z jazdy. Jest szybkie, dobrze wykończone i wyposażone. Do pełni szczęścia brakuje chyba tylko bardziej rasowego brzmienia benzynowego silnika.
Renault Megane GT - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność | 1618 cm3 |
Moc maksymlana | 205 KM/4600 obr./min |
Maks. moment obrrotowy | 280 nm/2400 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/skrzynia aut. 7b |
Długość/szerokść/wysokość | 4359/1814/1447 mm |
Pojemność bagażnika | 434 l |
Masa własna/ładowność | 1427 kg/497 kg |
Średnica zawracania | 11,2 m |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,1 s |
Średnie spalanie testowe | 9,1 l/100 km |
Gwarancja mech./perforac. | 2 lata/12 lat |
Cena podst. test. wersji | 103 100 zł |
Cena test. egzemplarza | 122 820 zł |
System Multi-Sense pozwala wybrać jeden z czterech trybów pracy układu jezdnego, a także podświetlenia wnętrza. Dotykowy ekran ma wielkość 8,7".
Przycisk „R.S.” po dwukrotnym naciśnięciu uruchamia tryb Sport, w którym auto nabiera wigoru.
Przycisk „R.S.” po dwukrotnym naciśnięciu uruchamia tryb Sport, w którym auto nabiera wigoru.
Profilowane fotele są wygodne i dobrze trzymają ciało kierowcy. Tapicerka z alcantary to opcja za 5300 zł.
Na tylnej kanapie nawet wysokim pasażerom nie powinno zabraknąć miejsca.
Turbodoładowany silnik w Méganie GT zachęca do szybkiej jazdy, ale wiąże się to ze zwiększeniem zużycia paliwa.
Standardowy w wersji GT system 4Control poprawia zwinność samochodu i zachowanie na zakrętach.
Renault Mégane GT to samochód o sportowym charakterze, który daje mnóstwo satysfakcji z jazdy. Jest szybkie, dobrze wykończone i wyposażone.