Większość producentów oferujących auta 4x4 łączy napęd tego typu z najmocniejszymi silnikami w palecie. Tymczasem Skoda w przypadku Octavii Scout napęd 4x4 oferuje niezależnie od jednostki. Także z najsłabszym, 110-konnym dieslem.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - nadwozie
Plastikowe nakładki na nadkolach, osłony pod zderzakami i powiększony o 3 cm prześwit nadają kombi Skody ambitny terenowy charakter. Powody do zadowolenia daje też wnętrze. Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, fotele są wygodne, a w obu rzędach siedzeń wystarczy przestrzeni także dla wysokich osób. Prowadzący może też cieszyć się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - silnik
Po uruchomieniu zimnej jednostki napędowej do wnętrza pojazdu dociera charakterystyczny klekot. Po rozgrzaniu dźwięk zmienia się w niezbyt ciekawy pomruk. Trzeba jednak przyznać, że nawet
w trakcie szybkiej jazdy silnik nie jest głośny. Bazowy motor Scouta równomiernie rozwija moc, ale dynamika jest co najwyżej zadowalająca – „setkę” osiąga się po 11,7 s. Subiektywnie ma się wrażenie lepszej dynamiki, ale podczas jazdy z kompletem pasażerów odczuwa się brak mocy. Na akceptowalnym poziomie jest zużycie paliwa. Wprawdzie spalanie w mieście sięgające 7 l/100 km przekracza o półtora litra obietnice producenta, ale i tak nadal nie jest to dużo.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - prowadzenie
Większość wybojów auto pokonuje bez uszczerbku na komforcie. Tylko na dużych poprzecznych garbach pasażerowie mogą mieć powody do narzekania. Prowadzenie na zakrętach jest bez zarzutu – mimo podwyższonego zawieszenia auto łatwo się opanowuje, a dodatkowo pomocny jest dopracowany układ kierowniczy.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - koszty
Za niecałe 110 000 zł można mieć praktyczne kombi z dieslem i napędem 4x4. Nie jest to mało, ale 150-konna wersja kosztuje o ponad 7000 zł więcej. Z drugiej strony za 103 900 zł można kupić Renault Kadjara 4x4 ze 130-konnym dieslem.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - - to nam się podoba
Przestronne wnętrze, wygodne fotele, pojemny bagażnik, dobre prowadzenie, precyzyjna skrzynia biegów, niewygórowana cena zakupu.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - - to nam się nie podoba
Przeciętna dynamika jednostki napędowej, brak automatycznej skrzyni biegów nawet w opcji, ograniczony komfort resorowania na dużych wybojach.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - naszym zdaniem: słaby, ale wystarczający
To dobrze, że Skoda zdecydowała się na 4x4 nawet z najsłabszym dieslem. Wystarczy mi dynamika tej wersji, a ważniejszy i tak jest napęd na obie osie.
Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna | 110 KM/3200 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500 obr./min. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,7 s |
Prędkość maksymalna | 187 km/h |
Średnie spalanie testowe | 7 l/100 km |
Emisja CO2 | 124 g/km |
Skrzynia biegów/napęd | ręczna, 6-biegowa/4x4 |
Pojemność bagażnika | 610-1740 l |
Długość/szerokość/wysokość | 4685/1814/1531 mm |
Rozstaw osi | 2677 mm |
Masa rzeczywista/ładowność | 1505 kg/645 kg |
Opony testowanej wersji | 225/50 R 17 |
Cena | 109 860 zł |