Większość producentów oferujących auta 4x4 łączy napęd tego typu z najmocniejszymi silnikami w palecie. Tymczasem Skoda w przypadku Octavii Scout napęd 4x4 oferuje niezależnie od jednostki. Także z najsłabszym, 110-konnym dieslem.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - nadwozie

Plastikowe nakładki na nadkolach, osłony pod zderzakami i powiększony o 3 cm prześwit nadają kombi Skody ambitny terenowy charakter. Powody do zadowolenia daje też wnętrze. Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość, fotele są wygodne, a w obu rzędach siedzeń wystarczy przestrzeni także dla wysokich osób. Prowadzący może też cieszyć się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - silnik

Po uruchomieniu zimnej jednostki napędowej do wnętrza pojazdu dociera charakterystyczny klekot. Po rozgrzaniu dźwięk zmienia się w niezbyt ciekawy pomruk. Trzeba jednak przyznać, że nawet

w trakcie szybkiej jazdy silnik nie jest głośny. Bazowy motor Scouta równomiernie rozwija moc, ale dynamika jest co najwyżej zadowalająca – „setkę” osiąga się po 11,7 s. Subiektywnie ma się wrażenie lepszej dynamiki, ale podczas jazdy z kompletem pasażerów odczuwa się brak mocy. Na akceptowalnym poziomie jest zużycie paliwa. Wprawdzie spalanie w mieście sięgające 7 l/100 km przekracza o półtora litra obietnice producenta, ale i tak nadal nie jest to dużo.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - prowadzenie

Większość wybojów auto pokonuje bez uszczerbku na komforcie. Tylko na dużych poprzecznych garbach pasażerowie mogą mieć powody do narzekania. Prowadzenie na zakrętach jest bez zarzutu – mimo podwyższonego zawieszenia auto łatwo się opanowuje, a dodatkowo pomocny jest dopracowany układ kierowniczy.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - koszty

Za niecałe 110 000 zł można mieć praktyczne kombi z dieslem i napędem 4x4. Nie jest to mało, ale 150-konna wersja kosztuje o ponad 7000 zł więcej. Z drugiej strony za 103 900 zł można kupić Renault Kadjara 4x4 ze 130-konnym dieslem.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodne fotele, pojemny bagażnik, dobre prowadzenie, precyzyjna skrzynia biegów, niewygórowana cena zakupu.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - - to nam się nie podoba

Przeciętna dynamika jednostki napędowej, brak automatycznej skrzyni biegów nawet w opcji, ograniczony komfort resorowania na dużych wybojach.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - naszym zdaniem: słaby, ale wystarczający

To dobrze, że Skoda zdecydowała się na 4x4 nawet z najsłabszym dieslem. Wystarczy mi dynamika tej wersji, a ważniejszy i tak jest napęd na obie osie.

Skoda Octavia Scout 1.6 TDI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna 110 KM/3200 obr./min.
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Prędkość maksymalna 187 km/h
Średnie spalanie testowe 7 l/100 km
Emisja CO2 124 g/km
Skrzynia biegów/napęd ręczna, 6-biegowa/4x4
Pojemność bagażnika 610-1740 l
Długość/szerokość/wysokość 4685/1814/1531 mm
Rozstaw osi 2677 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1505 kg/645 kg
Opony testowanej wersji 225/50 R 17
Cena 109 860 zł