Odnowiona właśnie Honda CR-V ma zmienione światła (tylne ledowe), inny wlot powietrza, a także przedni zderzak, a we wnętrzu najbardziej zauważalna jest zmodyfikowana deska rozdzielcza z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem.
Nas jednak najbardziej zainteresowała inna nowość. Otóż Honda CR-V po liftingu otrzymała również nowy silnik Diesla o mocy 160 KM oraz 9-biegową automatyczną skrzynię. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, ponieważ jednostka cicho pracuje także w trakcie prób dynamicznego przyspieszania. Niestety, te próby nie do końca są udane.
Silnik musi się czasami porządnie namęczyć, żeby rozpędzić samochód ważący 1,7 tony. Dzieje się tak pomimo – a może właśnie z powodu – zastosowania 9-stopniowego „automatu”. Wprawdzie przełączanie odbywa się delikatnie, ale biegi według nas są włączane zbyt wcześnie. Prawdopodobna przyczyna to chęć uzyskania jak najniższego zużycia paliwa.
Niedogodnością jest również męcząca praca systemu start-stop. Działa on na tyle leniwie, że nie pozwala na dynamiczny start spod świateł. Trzeba jednak przyznać, że nastawiona na oszczędzanie praca skrzyni biegów mimo wspomnianych niedogodności się sprawdza, ponieważ w trakcie testu samochód spalił średnio 6,5 l/100 km. Nie jest to co prawda rekordowo niski wynik, ale trzeba przyznać, że to całkiem dobry rezultat wobec mocy silnika, napędu na wszystkie koła i masy pojazdu.
Honda CR-V - nasza opinia
Jeżeli komuś zależy na komforcie prowadzenia, a jednocześnie nie będzie przeszkadzał niezbyt szybki „automat”, to testowane CR-V jest dobrą propozycją. Przy okazji cieszą przestronne wnętrze i duży bagażnik.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | common rail |
Pojemność skokowa (cm3) | 1597 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 160/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 350/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 197 |
Skrzynia biegów | aut. 9 |
Napęd | 4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 589-1669 |
Opony testowanego auta | 235/60 R 18 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 58 |
Emisja CO2 (g/km) | 139 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4605/1820/1685 |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,2 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 17,9 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 5,9 s |
Elastyczność 80-120 km/h | 8,3 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1703/497 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 59/41 proc. |
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) | 11,7/11,8 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 37,7 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 34,5 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 59 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 67 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 70 dB (A) |
Spalanie testowe | 6,5 l/100 km |
Zasięg | 890 km |