Nissan X-Trail już nie jest typowym SUV-em. W nowym modelu producent umiejętnie połączył zdolności terenowe z komfortem i przestronnością typowymi dla crossovera. Sprawdzamy, czy taka decyzja pozytywnie wpłynęła na postrzeganie rodzinnego Nissana. Czy auto spodobało się naszym czytelnikom?
Zacznijmy od tego, co najważniejsze, czyli wyglądu. Podczas pierwszego kontaktu z autem nasi czytelnicy pozytywnie ocenili wygląd auta oraz to, co w przypadku dużych crossoverów jest bardzo istotne – olbrzymią przestrzeń we wnętrzu. W sumie nic dziwnego, bowiem nowy X-Trail jest dłuższy i szerszy od poprzednika, ale tym, co diametralnie zmieniło zagospodarowanie przestrzeni we wnętrzu auta, jest zwiększony o 76 mm rozstaw osi – dzięki temu 5 osób może podróżować nowym Nissanem w bardzo komfortowych warunkach. Tu nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi czy zbyt małą szerokość wnętrza.
Jeśli dodamy do tego bagażnik o pojemności 550 l, to okazuje się, że X-Trail podoła nie tylko codziennym dojazdom do pracy, weekendowym zakupom, ale również z powodzeniem zawiezie nas wraz z bagażami na rodzinny urlop.
Nie tylko przestronność wnętrza i jakość jego wykończenia zakoczyły naszych czytelników. Największa niespodzianka czekała na nich pod maską. Początkowo wszyscy z lekkim niedowierzaniem podchodzili do tego, że wysokoprężny silnik o pojemności 1.6 l może sprawnie napędzać tak duże auto, jednak już pierwsze kilometry spędzone za kierownicą nie pozostawiały żadnych wątpliwości.
W przypadku auta o takim charakterze więcej nie potrzeba, bowiem 130 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm w zupełności wystarczą do komfortowej jazdy nie tylko w ruchu miejskim, ale również podczas jazdy autostradą. Bonusem wynikającym z zastosowania tego silnika jest średnie zużycie paliwa wynoszące od 6,5 do 7,5 l/100 km – to naprawdę dobry wynik.
Czy nasi czytelnicy polecają X-Traila? Tak, ale nie dla każdego. Według większości ten model to idealna propozycja dla rodzin, które nie oczekują od auta sportowych osiągów, ale poszukują przestronnego, komfortowego, dobrze wykończonego i oszczędnego samochodu, którym można bezpiecznie poruszać się w każdych warunkach drogowych. O Nissanie warto pomyśleć jeszcze przed zimą.
Nissan X-Trail - podsumowanie
Nissan X-Trail w końcu jest uniwersalnym autem, może nie superterenówką, ale czy to wada? Dla mnie najważniejsze jest to, że nowy X-Trail jest bardzo komfortowym pojazdem, dzięki czemu powinien spodobać się każdej rodzinie poszukującej dużego auta z napędem 4x4.
Nissan X-Trail zdaje się zrywać z off-roadowym wizerunkiem, czy dzięki temu może podobać się każdemu? Sprawdzamy to z naszymi czytelnikami.
Nissan X-Trail już nie jest typowym SUV-em. W nowym modelu producent umiejętnie połączył zdolności terenowe z komfortem i przestronnością typowymi dla crossovera.
Sprawdzamy, czy taka decyzja pozytywnie wpłynęła na postrzeganie rodzinnego Nissana. Czy auto spodobało się naszym czytelnikom?
Zacznijmy od tego, co najważniejsze, czyli wyglądu. Podczas pierwszego kontaktu z autem nasi czytelnicy pozytywnie ocenili wygląd auta oraz to, co w przypadku dużych crossoverów jest bardzo istotne – olbrzymią przestrzeń we wnętrzu.
W sumie nic dziwnego, bowiem nowy X-Trail jest dłuższy i szerszy od poprzednika, ale tym, co diametralnie zmieniło zagospodarowanie przestrzeni we wnętrzu auta, jest zwiększony o 76 mm rozstaw osi – dzięki temu 5 osób może podróżować nowym Nissanem w bardzo komfortowych warunkach.
Tu nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi czy zbyt małą szerokość wnętrza. Jeśli dodamy do tego bagażnik
o pojemności 550 l, to okazuje się, że X-Trail podoła nie tylko codziennym dojazdom do pracy, weekendowym zakupom, ale również z powodzeniem zawiezie nas wraz z bagażami na rodzinny urlop.
Nie tylko przestronność wnętrza i jakość jego wykończenia zakoczyły naszych czytelników. Największa niespodzianka czekała na nich pod maską. Początkowo wszyscy z lekkim niedowierzaniem podchodzili do tego, że wysokoprężny silnik o pojemności 1.6 l może sprawnie napędzać tak duże auto, jednak już pierwsze kilometry spędzone za kierownicą nie pozostawiały żadnych wątpliwości.
W przypadku auta o takim charakterze więcej nie potrzeba, bowiem 130 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm w zupełności wystarczą do komfortowej jazdy nie tylko w ruchu miejskim, ale również podczas jazdy autostradą. Bonusem wynikającym z zastosowania tego silnika jest średnie zużycie paliwa wynoszące od 6,5 do 7,5 l/100 km – to naprawdę dobry wynik.
Czy nasi czytelnicy polecają X-Traila? Tak, ale nie dla każdego. Według większości ten model to idealna propozycja dla rodzin, które nie oczekują od auta sportowych osiągów, ale poszukują przestronnego, komfortowego, dobrze wykończonego i oszczędnego samochodu, którym można bezpiecznie poruszać się w każdych warunkach drogowych.
O Nissanie warto pomyśleć jeszcze przed zimą.
Koła o średnicy 19 cali wyglądają efektownie, a dzięki niskoprofilowym oponom auto lepiej się prowadzi.
Reflektory wykonane w technologii Full Led nie tylko dobrze wyglądają, ale również całkiem przyzwoicie oświetlają drogę.
Kokpit Nissana X-Trail jest nowoczesny, ale intuicyjny w obsłudze. Nie można również narzekać na jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza,
Zegary są czytelne i zapewniają wyświetlanie wszystkich komunikatów systemowych.
Bagażnik o wyjściowej pojemności 550 l ma wiele możliwości konfiguracji. Bonusem jest przesuwana tylna kanapa, dzięki czemu można dowolnie aranżować przestrań bagażową.
Bagażnik Nissana X-Trail z fotelami przesuniętymi maksymalnie do przodu.
Bagażnik Nissana X-Trail ze złożoną środkową częścię oparcia.
Uzyskanie równej podłogi bagażnika po złożeniu tylnej kanapy jest możliwe po podniesieniu podłogi bagażnika o kilka centymetrów.
Silnik o pojemności 1.6 l zaskakuje kulturą pracy, osiągami oraz zużyciem paliwa – nie spodziewałem się tego
Przemysław Żebrowski, przedsiębiorca
Wnętrze Nissana X-Trail zaskakuje przestronnością i jakością wykonania. To dobra propozycja dla rodziny
Karolina Piaszczyk, pracownik agencji eventowej
Może X-Trail nie jest już terenówką, ale czy to wada? Duża rodzina powinna być zadowolona z wyboru
Aron Troniewski, prac. magazynu
Wyboru sposobu napędu dokonujemy za pomocą umieszczonego w łatwo dostępnym miejscu pokrętła.
Tyb pracy napędu można obserwować na centralnym wyświetlaczu.
Nissan X-Trail potrafi sam zaparkować. Jednak według mnie największą zaletą systemu kamer zamontowanych w naszym egzemplarzu była wierność odwzorowania przestrzeni wokół auta.
Nissan X-Trail w końcu jest uniwersalnym autem, może nie superterenówką, ale czy to wada? Dla mnie najważniejsze jest to, że nowy X-Trail jest bardzo komfortowym pojazdem, dzięki czemu powinien spodobać się każdej rodzinie poszukującej dużego auta z napędem 4x4.