Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Alfa Romeo Giulietta z fabryczną instalacją LPG. Czy warto jeździć na gazie?

Alfa Romeo Giulietta z fabryczną instalacją LPG. Czy warto jeździć na gazie?

Instalacja gazowa w Alfie Romeo? Czy to nie kłóci się z image’em włoskiej marki, która bardziej kojarzy się ze sportowym stylem niż z oszczędną jazdą?

Alfa Romeo Giulietta z fabryczną instalacją LPG. Czy warto jeździć na gazie?Źródło: Auto Świat

Giulietta to typ samochodu, który niezależnie od mocy jednostki napędowej kojarzy się z dynamiką. To zasługa efektownej stylistyki nadwozia oraz image’u marki. Rzeczywiście, testowana 120-konna wersja pozwala na sprawne rozpędzanie zarówno na gazie, jak i na benzynie – „setkę” uzyskuje się już po 9,4 s. Jednak nie ma nic za darmo.

Przecież dobre osiągi benzyniaka skutkują wysokim spalaniem, a to z kolei oznacza znaczne wydatki na paliwo. A może gdyby wybrało się wersję z gazem, udałoby się ograniczyć koszty? Owszem, można spróbować, ale najpierw trzeba wszystko dobrze skalkulować. Przecież Giulietta z LPG jest o 10 tys. zł droższa od wersji benzynowej, a poza tym trzeba się liczyć z tym, że spalanie gazu będzie wyższe od zużycia benzyny o około 2 l/100 km. To sprawia, że nawet mimo znacznie niższej ceny gazu (2,64 zł za litr wobec 5,62 zł za litr benzyny) na zwrot inwestycji można liczyć dopiero po przejechaniu minimum 50 tys. km.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Instalacja lpgNoweLPG