Podstawowy diesel w Audi A4 ma zaledwie 120 koni. W naszym teście przyjrzymy się bliżej autu z topowym u nas silnikiem wysokoprężnym i dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Audi A4 - nadwozie
Większe wymiary nie są szczególnie odczuwalne w środku – widać, że nie to było głównym założeniem twórców nowego A4. Znacznie większą wagę przyłożono do wykończenia i wyposażenia samochodu – tu w każdym calu i zakamarku auta widać, że Audi jest producentem premium.
We wnętrzu przywitała nas skórzana tapicerka Feinnappa, z ozdobnymi szwami i lamówką (opcja za 8000 zł), a przed kierownicą znalazł się Audi virtual cockpit (1220 zł), umożliwiający niemal dowolną konfigurację wyglądu zegarów oraz pokazywanie m.in. informacji z komputera pokładowego i nawigacji. Reflektory LED Matrix samodzielnie dostosowują strumień światła do warunków pogodowych i drogowych (9230 zł).
Audi A4 - silnik
190-konne TDI to optymalna jednostka do połączenia z 7-stopniową skrzynią S-tronic (przekładnia dwusprzęgłowa). Gdyby nie odpowiednio wyskalowany obrotomierz, można by w ogóle nie zauważyć, że ma się do czynienia z dieslem, co także jest efektem świetnego wytłumienia kabiny. W zależności od trybu pracy skrzyni motor z różną czułością reaguje na gaz, ale nawet w komfortowym okazuje się bardzo dynamiczny. Superdelikatna jazda zaowocuje spalaniem na poziomie 6 l/100 km, cięższa noga powiększy ten wynik przynajmniej o litr.
Audi A4 - prowadzenie
Opcjonalne sportowe zawieszenie z regulacją tłumienia amortyzatorów (4760 zł) pozwala dopasować specyfikę pracy układu do warunków drogowych i upodobań kierowcy (prześwit A4 może się zmieniać w zakresie 20 mm). Jednak nawet w trybie komfortowym Audi zasługuje raczej na miano sportowej limuzyny niż auta nastawionego na jak najefektywniejsze tłumienie nierówności.
Audi A4 - koszty
Nawet bez opcji Audi A4 z 2-litrowym dieslem i S-tronikiem oznacza wydatek ponad 172 000 zł. Po dodaniu opcjonalnego wyposażenia – tylko częściowo je tu wymieniliśmy – cena naszego A4 wzrosła do 279 580 zł. Za porównywalnie wyposażoną mercedesowską klasę C i BMW serii 3 trzeba zapłacić podobnie.
Audi A4 - to nam się podoba
Doskonałe silnik i przekładnia, dopracowanie szczegółów wykończenia wnętrza, świetny system oświetlenia bazującego na LED-ach.
Audi A4 - to nam się nie podoba
Pasażerowie tylnej kanapy mogliby mieć nieco więcej miejsca na nogi, wysokie ceny wyposażenia opcjonalnego.
Audi A4 - nasza opinia
Ideał nie istnieje, ale to Audi A4 jest mu bliskie. Czy można kupić auto o podobnej mocy i wielkości za mniejsze pieniądze? Tak, ale technika A4 jest najwyższej próby, a marka premium musi kosztować.
Audi A4 2.0 TDI S-tronic - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1968 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 190/3800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 400/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/aut. 7 |
Rozmiar opon | 225/50 R 17 |
Pojemność bagażnika (l) | 480-965 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4726/1842/1427 |
Rozstaw osi (mm) | 2820 |
Średnica zawracania (m) | 11,6 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1480/520 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 54 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 237 |
Spalanie (l/100 km) w mieście | 4,9 |
Spalanie poza miastem | 3,8 |
Spalanie średnie | 4,2 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 111 |
Teoretyczny zasięg (km) | 1287 |
Cena wersji podstawowej* | 172 300 zł |