Mitsubishi Pajero Sport należy do aut, które łączą w sobie cechy różnych pojazdów. Z jednej strony to solidna terenówka, a z drugiej – dzięki odpowiednim parametrom karoserii – to świetna propozycja dla rodziny.
Nadwozie/jakość
Pajero Sport jest dużą terenówką, ale dzięki udanej stylistyce wcale nie wygląda przysadziście. Jednak rozmiary docenimy po wejściu do wnętrza. Część pasażerska zapewnia mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń. Szkoda tylko, że przednie fotele źle wyprofilowano, przez co nie zapewniają wystarczającego komfortu podczas dłuższych podróży. Dużą zaletą pojazdu jest pojemny bagażnik. Nawet gdy zajęte są wszystkie miejsca, do dyspozycji jest aż 714 l!
Układ napędowy/Osiągi
178-konny diesel dobrze spisuje się w ciężkiej terenówce. Zapewnia jej zadowalające przyspieszenie, choć o sportowych doznaniach nie można mówić. Gorzej wypada praca skrzyni biegów. Nawet podczas spokojnego przełączania wyczuwa się wyraźne haczenie, które psuje radość z jazdy.
Układ Jezdny/komfort
Dziurawe drogi? Dla Pajero Sporta to nie kłopot, bo nawet duże wyboje samochód pokonuje bez problemu. Mniej dzielnie spisuje się na zakrętach. Na szybkie pokonywanie łuków nie pozwalają znaczne przechyły nadwozia oraz nieprecyzyjny układ kierowniczy. Auto ma na stałe napędzane tylne koła, ale można też włączyć tryb 4H, w którym aktywuje się centralny mechanizm różnicowy, a moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół. W trudniejszym terenie można użyć trybu 4HLC (zablokowany dyferencjał), a dodatkową pomocą służy reduktor (4LLC).
Koszty
Zważywszy na sprawność terenową Pajero Sporta oraz dobre wyposażenie, cena samochodu nie jest wygórowana.
W trudniejszym terenie można użyć trybu 4HLC (zablokowany dyferencjał), a dodatkową pomocą służy reduktor (4LLC)
Dziurawe drogi? Dla Pajero Sporta to nie kłopot, bo nawet duże wyboje samochód pokonuje bez problemu
Na szybkie pokonywanie łuków nie pozwalają znaczne przechyły nadwozia oraz nieprecyzyjny układ kierowniczy
Przy wykorzystanych wszystkich siedzeniach bagażnik mieści 714 l
Po złożeniu tylnej kanapy kufer ma pojemność 1813 l
Pozycja za kółkiem nie jest zbyt wygodna – wyraźnie brakuje poziomej regulacji kierownicy. Cieszy natomiast łatwa obsługa wszystkich przełączników w kokpicie
Dzięki stałemu napędowi 4x4 i reduktorowi trudny teren nie jest problemem
Auto ma na stałe napędzane tylne koła, ale można też włączyć tryb 4H, w którym aktywuje się centralny mechanizm różnicowy, a moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół