Nigdy nie rozumiałem fenomenu tego auta. Ani to SUV, ani coupé, jest ciaśniejsze we wnętrzu i ma mniejszy bagażnik niż X5, a w dodatku jest od niego droższe (o ponad 35 000 zł). Mimo to sprzedaje się świetnie, bo poprzednia generacja, produkowana przez 7 lat, znalazła niemal 250 tys. nabywców. Od grudnia ubiegłego roku w salonach BMW można nabyć drugą odsłonę X6.
BMW X6 xDrive30d – optymalizacja osiągów
BMW nie zdecydowało się na gruntowne zmiany. Rozstaw osi pozostał z poprzednika, mimo to we wnętrzu wygospodarowano nieco więcej przestrzeni w drugim rzędzie (nadal nie rozpieszcza to pasażerów) i w bagażniku. Główny nacisk położono na zmniejszenie masy, poprawienie aerodynamiki oraz poszerzenie palety multimediów (m.in. w standardzie funkcja telefonu awaryjnego Emergency Call, w opcji – bieżące informacje drogowe, internet). Dzięki zmianom w nadwoziu nieznacznej poprawie uległy przyspieszenie i spalanie 258-konnego diesla (wg producenta odpowiednio o 0,2 s do „setki” i 0,2 l/100 km).
BMW X6 xDrive30d – dopracowane zawieszenie
Kierowca ani przez moment nie odczuwa, że prowadzi duże, ciężkie i wysoko zawieszone auto. To zasługa nie tylko dynamicznej jednostki, lecz także bardzo szybko działającej automatycznej skrzyni biegów. Duży wpływ na te odczucia ma także dopracowane zawieszenie, które z jednej strony pozwala na niemal sportową jazdę, z drugiej – zapewnia zadowalający komfort na nierównościach. Za wygodę i luksus podróżowania odpowiadają opcjonalne fotele z aktywną wentylacją i elektryczną regulacją (15 565 zł) i system domykania drzwi (3244 zł), a za bezpieczeństwo – adaptacyjne reflektory ledowe.
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel R6/24 |
Pojemność | 2993 ccm |
Moc. maks. | 258/4000 KM/obr./min |
Moment | 560/1500-3000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 580-1525 |
Masa własna/ładowność | 2140/715 kg |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4909/1989/1702 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 6,7 s |
Napęd | aut. 8/4x4 |
Prędkość maks. | 230 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 6,0 l/100 km |
Cena (X6 xDrive30d) | 433 281 zł |
Plusy:
Świetne osiągi, umiarkowane spalanie, wzorowe prowadzenie, nowoczesne multimedia na pokładzie.
Minusy:
Ograniczona ilość miejsca w 2. rzędzie foteli i bagażniku, drogi w zakupie, wysoki próg załadunku.
BMW X6 xDrive30d – nasza opinia:
Ostrożnie ze zmianami BMW w drugiej generacji X6 nie odważyło się na gruntowne zmiany i słusznie – po co ruszać kurę znoszącą złote jajka? Nowy model nawiązuje stylem do poprzednika i ma wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania.