Nigdy nie rozumiałem fenomenu tego auta. Ani to SUV, ani coupé, jest ciaśniejsze we wnętrzu i ma mniejszy bagażnik niż X5, a w dodatku jest od niego droższe (o ponad 35 000 zł). Mimo to sprzedaje się świetnie, bo poprzednia generacja, produkowana przez 7 lat, znalazła niemal 250 tys. nabywców. Od grudnia ubiegłego roku w salonach BMW można nabyć drugą odsłonę X6.

BMW X6 xDrive30d – optymalizacja osiągów

BMW nie zdecydowało się na gruntowne zmiany. Rozstaw osi pozostał z poprzednika, mimo to we wnętrzu wygospodarowano nieco więcej przestrzeni w drugim rzędzie (nadal nie rozpieszcza to pasażerów) i w bagażniku. Główny nacisk położono na zmniejszenie masy, poprawienie aerodynamiki oraz poszerzenie palety multimediów (m.in. w standardzie funkcja telefonu awaryjnego Emergency Call, w opcji – bieżące informacje drogowe, internet). Dzięki zmianom w nadwoziu nieznacznej poprawie uległy przyspieszenie i spalanie 258-konnego diesla (wg producenta odpowiednio o 0,2 s do „setki” i 0,2 l/100 km).

BMW X6 xDrive30d – dopracowane zawieszenie

Kierowca ani przez moment nie odczuwa, że prowadzi duże, ciężkie i wysoko zawieszone auto. To zasługa nie tylko dynamicznej jednostki, lecz także bardzo szybko działającej automatycznej skrzyni biegów. Duży wpływ na te odczucia ma także dopracowane zawieszenie, które z jednej strony pozwala na niemal sportową jazdę, z drugiej – zapewnia zadowalający komfort na nierównościach. Za wygodę i luksus podróżowania odpowiadają opcjonalne fotele z aktywną wentylacją i elektryczną regulacją (15 565 zł) i system domykania drzwi (3244 zł), a za bezpieczeństwo – adaptacyjne reflektory ledowe.

Silnik-typ/cylindry/zawory t.diesel R6/24
Pojemność 2993 ccm
Moc. maks. 258/4000 KM/obr./min
Moment 560/1500-3000 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 580-1525
Masa własna/ładowność 2140/715 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4909/1989/1702 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr. 6,7 s
Napęd aut. 8/4x4
Prędkość maks. 230 km/h
Średnie spalanie fabr. 6,0 l/100 km
Cena (X6 xDrive30d) 433 281 zł

Plusy:

Świetne osiągi, umiarkowane spalanie, wzorowe prowadzenie, nowoczesne multimedia na pokładzie.

Minusy:

Ograniczona ilość miejsca w 2. rzędzie foteli i bagażniku, drogi w zakupie, wysoki próg załadunku.

BMW X6 xDrive30d – nasza opinia:

Ostrożnie ze zmianami BMW w drugiej generacji X6 nie odważyło się na gruntowne zmiany i słusznie – po co ruszać kurę znoszącą złote jajka? Nowy model nawiązuje stylem do poprzednika i ma wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania.