- Po przeprowadzonych zmianach stylistycznych nadwozie Cactusa sprawia wrażenie większego
- Podczas prac nad nowym Cactusem zadbano o odpowiednie wyciszenie kabiny
- To co najfajniejsze w nowym Cactusie, to mocny silnik, którego do tej pory brakowało
Citroën sukcesywnie rozwija swoją paletę modelową, poszukując jednocześnie miejsca na wymagającym rynku kompaktów. Jeszcze kilka miesięcy temu w ofercie tego producenta znajdowało się typowe auto kompaktowe – czyli model C4 – które w salonach stało tuż obok odważnego stylistycznie Cactusa. Jednak to już historia, przynajmniej przez najbliższe kilka lat. Teraz w ofercie francuskiego producenta jedynym kompaktowym modelem ma być Cactus, który dzięki ostatnim zmianom stylistycznym wydoroślał, tracąc jednocześnie swój unikalny styl.
Citroen C4 Cactus - komfort to jego nowe imię
Jednym z podstawowych zadań postawionych podczas prac nad liftingiem Citroena Cactusa było zwiększenie szeroko rozumianego komfortu. Według producenta w nowym Cactusie możemy poczuć przyjemność z jazdy znaną ze starszych modeli Citroëna. Dlatego też jest to pierwszy model, w którym zastosowano nowe zawieszenie z zamontowanymi amortyzatorami PHC, dzięki którym jazda nawet po najgorszej drodze ma zapewnić komfortową podróż. Muszę przyznać, że z nowym zawieszeniem podróżuje się dość komfortowo – amortyzatory bardzo dobrze wybierają większość nierówności, auto niemal płynie na równej drodze, ale niestety, na dziurawych buja, czasami za bardzo.
Uzupełnieniem nowego zawieszenia są opcjonalne siedzenia Advanced Comfort, które co prawda nie zapewniają dobrego trzymania bocznego, ale przyjemnie otulają całe ciało, potęgując jednocześnie wrażenie komfortu.
Producent podkreśla, że wpływ na wygodę jazdy ma również akustyka. Podczas prac nad nowym Citroenem Cactusem zadbano o odpowiednie wyciszenie kabiny. Cóż, silnika faktycznie nie słychać nawet przy wysokich prędkościach, ale powyżej 70 km/h we wnętrzu robi się głośno z powodu niedostatecznego wyciszenia tylnej części nadwozia. W dziedzinie komfortu brakuje mi kropki nad i – myślę tu o dodatkowym wyciszeniu odgłosów toczących się kół.
Citroen C4 Cactus - takiego silnika brakowało
To co najfajniejsze w nowym Cactusie, to mocny silnik, którego do tej pory brakowało. To dobrze znane z innych modeli PSA turbodoładowane 1.2, osiągające maksymalnie 130 KM. W przypadku takiego auta to aż nadto, bowiem przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9 s, a silnik w każdym zakresie prędkości obrotowych szybko rozpędza do każdej rozsądnej prędkości. To dzięki niemu można przymknąć oko na szumy powietrza podczas szybszej jazdy.
Citroen C4 Cactus z takim silnikiem to niemal idealny samochód dla osób, które poszukują nieco wyżej zawieszonego auta z pogranicza segmentów, zapewniającego przyjemne resorowanie i komfort, którego nie znajdzie się u konkurentów. Cactus nadal wyróżnia się z tłumu nudnych aut rodzinnych – tylko airbumpów żal.
Citroen C4 Cactus - to nam się podoba
Dobre osiągi, niskie spalanie, komfort, duże możliwości personalizacji, wygodne fotele, systemy bezpieczeństwa.
Citroen C4 Cactus - to nam się nie podoba
Koszty zakupu 130-konnej wersji, wysoki próg załadunku, mało precyzyjne prowadzenie, obsługa klimatyzacji przez ekran.
Citroen C4 Cactus - nasza opinia
Citroen C4 Cactus ma trudne zadanie, bowiem ten niszowy crossover dla ludzi ze specyficznym gustem przy okazji liftingu zastąpił kompaktowe C4. Co za tym idzie, teoretycznie powinien spodobać się konserwatywnej klienteli. Czy tak będzie? Raczej nie, nowy Cactus to nadal auto o dziwnej stylistyce z równie dziwnymi rozwiązaniami, które może zrozumieć jedynie miłośnik marki.
Citroen C4 Cactus - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1199 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 131/5500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 230/1750 |
Skrzynia biegów | man. 6 |
Napęd | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 205/50 R 17 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4170/1979/1480 |
Rozstaw osi (mm) | 2595 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1045/535 |
Poj. bagażnika (l) | 358-1170 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 50 |
Prędkość maksymalna | 207 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Spalanie w mieście | 6,1 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,1 l/100 km |
Spalanie średnie | 4,8 l/100 km |
Teoretyczny zasięg | 1062 km |
Min. średnica zawracania | 10,9 m |
Cena testowanego egzemplarza | 89 880 zł |