Note został zaprojektowany przez Nissana i według zapowiedzi producenta ma zrewolucjonizować klasę małych, miejskich aut. Przekonajmy się, czy mu się to uda
To jedno z najbardziej przestronnych aut w klasie
Samochód oferuje wyjątkowo dużą przestronność, zwłaszcza w drugim rzędzie foteli. Nawet gdy za kierownicą usiądzie osoba o wzroście ponad 180 cm, to za nią wygodnie zmieści się pasażer o zbliżonych gabarytach.
Kufer Nissana w standardzie oferuje prawie 300 l (to duża wartość w segmencie B). Gdy autem będziemy podróżować we dwójkę lub z dziećmi, możemy jednym ruchem ręki przesunąć kanapę do przodu, co pozwoli zwiększyć przestrzeń bagażową do ponad 380 l.
Elektronika dba o komfort i bezpieczeństwo
Nota wyposażono w szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich znajdziecie niespotykany w tej klasie czujnik „martwego pola” czy systemy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu lub obiektach (także tych poruszających się!) podczas cofania. Wszystkie wchodzą w skład zestawu Safety Shield, dostępnego seryjnie w wersji Tekna (w uboższej Acenta – 4500 zł).
Plusy Note:
- przestronne wnętrze
- pojemny bagażnik
- możliwość aranżacji wnętrza
- niskie zużycie paliwa (przy delikatnej jeździe)
- liczne systemy wspomagające kierowcę
Minusy Note:
- wysoka cena zakupu
- niska jakość materiałów deski rozdzielczej
- mało czytelny wyświetlacz nawigacji
- zbyt wrażliwe systemy wspomagające kierowcę
Więcej informacji na temat testu Nissana Note 1.2 DIG-S znajdziecie w najbliższym numerze „Auto Świat” (AŚ nr. 46/2013)