Toyota od lat podąża własnymi ścieżkami. Może i jej modele nigdy nie wyznaczały trendów stylistycznych, ale miały i nadal mają to coś, za co pokochało je wielu zadowolonych kierowców. Tym czymś jest wieloletnia bezproblemowa eksploatacja. Nie inaczej było z kolejnymi generacjami Avensisa.
Podczas tego testu poznawaliśmy zalety i wady nowego modelu z osobami, które na co dzień jeżdżą poprzednimi generacjami Avensisa. Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom?
Większość zwróciła uwagę na nową stylistykę. Nadal jednak powoduje ona wśród nich pewne kontrowersje – jednym się podoba, inni narzekają na zbytnią lekkość linii, która nie wzbudza zaufania ani sprawia wrażenia solidności. Pod tym względem nie dogodzi się wszystkim.
Jednak już po zajęciu miejsca za kierownicą wątpliwości się rozwiały. Całkowicie przeprojektowane nowe wnętrze wygląda bowiem na solidne i jest przy tym bardzo intuicyjne w obsłudze. Jeśli doda się do tego nowe fotele, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne, czy też brak tunelu, to otrzymamy wnętrze komfortowego rodzinnego sedana.
Wiemy już, że zmiany stylistyczne zostały przyjęte pozytywnie, a jak jeździ nowy model? Do testu otrzymaliśmy wersję napędzaną dwulitrowym turbodieslem, o maksymalnej mocy 143 KM, którego osiągi powinny zadowolić każdą rodzinę.
Tak też było w przypadku każdego, kto siedział za kierownicą tego auta. Avensis płynnie rozwija moc, biegi wchodzą precyzyjnie, a zawieszenie zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Wszystko to pozwala zachować umiarkowany apetyt na paliwo.
Podczas naszego testu w trasie Toyota zużywała 6,4 l/100 km, a średnie spalanie osiągnęło wynik 7,1 l/100 km. Czy od auta o takim przeznaczeniu można oczekiwać więcej? Raczej nie, tyle że nasi Czytelnicy narzekali na cenę. Pewnie z tego powodu wybraliby wersje benzynowe.
Toyota Avensis sprostała oczekiwaniom czytelników
Producent wykonał dobrą robotę, udoskonalając to, co w Avensisie było nie najlepsze. Ten model Toyoty jest całkiem udanym rodzinnym sedanem, którego można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.
Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1995 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 143/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 320/1750-2500 |
Skrzynia biegów | man. 6 |
Napęd | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/45 R 18 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4750/1810/1480 |
Rozstaw osi (mm) | 2700 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1460/640 |
Pojemność bagażnika (l) | 509 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 3,8 l/100 km |
Spalanie średnie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1333 km |
Średnica zawracania | 10,8 m |
Obecny lifting Avensisa to gruntowna modernizacja, nowy przedni pas nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty.
Czy po liftingu Avensis zmienił się tak, że można go nazwać nowym modelem? Sprawdzamy to z naszymi Czytelnikami.
Delikatne modyfikacje stylistyczne unowocześniły bryłę rodzinnej Toyoty.
Toyota od lat podąża własnymi ścieżkami. Może i jej modele nigdy nie wyznaczały trendów stylistycznych, ale miały i nadal mają to coś, za co pokochało je wielu zadowolonych kierowców.
Tym czymś jest wieloletnia bezproblemowa eksploatacja. Nie inaczej było z kolejnymi generacjami Avensisa. Podczas tego testu poznawaliśmy zalety i wady nowego modelu z osobami, które na co dzień jeżdżą poprzednimi generacjami Avensisa. Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom?
Całkowicie przeprojektowany kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości. Cieszy brak błyszczących elementów.
Nowoczesny system multimedialny to obecnie coś więcej niż tylko radio, odtwarzanie plików mp3 czy nawigacja. Obecnie wkraczamy w erę connecter cars. Co to znaczy? W przypadku Tyoyoty na przykład możliwość instalacji aplikacji ze specjalnego sklepu.
Aby radio na bieżąco aktualizowało system, aplikację, czy też informowało nas o utrudnieniach na drodze konieczna jest łączność z internetem którą w tym przypadku zapewnia wyposażenie systemu multimedialnego w łączność wifi.
Fotele niby takie same, a jednak innne. Nowe materiały oraz wyprofilowanie znacząco podniosły komfort podróżowania.
Natomiast podróżujących na tylnej kanapie powien ucieszyć brak środkowego tunelu. Dzięki temu nawet podróżujący na jej środku ma dużo miejsca na nogi.
Bagażnik o pojemności 509 litrów można powiększyć dzieki asymetrycznie składanemu oparciu kanapy.
Dwulitrowy turbodiesel wykorzystujący technologię BMW osiąga maksymalnie 143 KM. Konkurenci są mocniejsi, ale przewidujemy, że mniejsza moc będzie skutkować niższą awaryjnością układu napędowego.
Największym zaskoczeniem jest zmiana wnętrza i to, że w jego stylistyce nie ma błyszczących dodatków. Silnik i skrzynia idealnie pasują do charakteru auta. Zmiany oceniam bardzo dobrze, również dlatego, że pojawiły się elektroniczne gadżety.
Zamieniłbym swojego Avensisa na nowy model. Diesel zużywa mniej paliwa, a to duża zaleta. Doceniłem również precyzyjną pracę skrzyni biegów. W porównaniu z moją Toyotą jej następczyni wydaje się znacznie dojrzalszą konstrukcją.
To dobre auto dla rodziny. Zaskakuje przestronnością i komfortem. Liczyłem jednak na nieco większe modyfikacje wnętrza – nie jest źle, ale w porównaniu z moim Avensisem dużego postępu jakościowego nie zauważyłem. Cieszy poprawione wyciszenie nadkoli.
Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom? Większość zwróciła uwagę na nową stylistykę. Nadal jednak powoduje ona wśród nich pewne kontrowersje – jednym się podoba, inni narzekają na zbytnią lekkość linii, która nie wzbudza zaufania ani sprawia wrażenia solidności.
Producent wykonał dobrą robotę, udoskonalając to, co w Avensisie było nie najlepsze. Ten model Toyoty jest całkiem udanym rodzinnym sedanem, którego można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.