Dzięki naszej nowej akcji będziecie mogli zapoznać się na łamach „Auto Świata” także z opiniami Czytelników na temat testowanych samochodów. Podczas plebiscytu na Najlepszy Fanklub Motoryzacyjny 2012 roku wybraliśmy 6-osobową grupę tworzącą Test Team. Przez najbliższe 3 miesiące będzie ona sprawdzać i oceniać samochody, ale nie tylko. Do jej zadań należy także współtworzenie artykułów relacjonujących spotkania. Testowanie pojazdów nie będzie różniło się znacznie od pracy dziennikarzy „Auto Świata” i odbywać się będzie na podobnych zasadach.
Jak testują?
Grupa spotyka się w redakcji i w pierwszej kolejności ocenia samochody na postoju pod kątem: wyglądu i stylu, jakości użytych materiałów, sposobu wykończenia, ilości miejsca dla pasażerów i na bagaż, ergonomii oraz funkcjonalności. W drugiej części członkowie Test Teamu rozpoczynają testy na drogach publicznych.
Przejeżdżają trasę składającą się z odcinka miejskiego, pozamiejskiego oraz autostrady. Mają wówczas okazję sprawdzić następujące cechy samochodu: komfort jazdy, poziom hałasu, przyspieszenie, precyzję zmiany biegów oraz prowadzenie. Po zakończeniu prób drogowych uczestnicy wypełniają Kartę Testu zawierającą szczegółową punktację składającą się z pięciu kategorii. Na średnią ocenę danej kategorii składają się punkty cząstkowe. O wygranej porównania decyduje przewaga zwycięstw danego auta wynikająca ze zsumowania punktów.
Oni testują dla Was samochody
- OLGA PIORUN-DĄBKOWSKA, Prawo jazdy: od 2005 roku, Samochód: Saab 9-5 2.3T Aero, Praca:Lider zespołu sprzedażowego, członkini Vectra Klub PolskaANTONINA KOMOROWSKA Prawo jazdy: od 2008 roku, Auto: Seat Ibiza 1.9 TDI, Praca:Dom Mediowy,LESZEK SARNOWSKI Prawo jazdy: od 2001 roku, Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDDi, Praca: Spec. do spraw turystyki, członek Ford Mondeo Klub PolskaWOJCIECH WICIEJOWSKI Prawo jazdy: od 1994 roku, Samochód: Saab 900 Cabrio 2.0T, Praca:Projektant graficzny, prezes Saab Klub PolskaMIKOŁAJ CWYNAR Prawo jazdy: od 2010 roku, Samochód: VW Golf II 1.6D, student Politologii, forumowicz autoswiat.plMACIEJ ŻÓRAWSKI Prawo jazdy: od 1995 roku, Samochód: Mazda 6 2.0, Pracuje: Zakład pogrzebowy, członek Klub Mazdaspeed
Olga o Skodzie Citigo:
Zwinny, zwrotny, jak na tę klasę dynamiczny i przyjemny w prowadzeniu. Minus za wygląd oraz wyposażenie wnętrza. Panda otrzymała dobre oceny za jakość wykończenia i przestronność wnętrza, a także niedużą średnicę zawracania i wydłużone okresy międzyprzeglądowe w ASO. Podczas jazd testowych Fiat stracił punkty z powodu kiepskiej dynamiki i niestabilnego zachowania na drodze. Skodę chwalono za żwawość silnika, ale krytykowano z kolei za hałaśliwość.
Tosia stawia na Pandę:
Najlepiej wykończone wnętrze w klasie. Fajnie, że siedzi się wysoko, a lewarek zmiany biegów jest łatwo dostępny. Słabo przyspiesza Cena i wyposażenie, spalanie, ale także jakość wykończenia to najlepsze wg Tosi cechy Pandy. Podobało jej się, że Fiata zaprojektowano z myślą o niewysokich osobach (uchwyt do zamykania klapy bagażnika, wysoko umieszczone fotele). Skoda okazała się głośna i spartańsko wykończona.
Leszek jednak wybrał Fiata:
Choć słychać, że silnik ma trzy cylindry, a wnętrze jest wręcz smutne, mała Skoda okazuje się dobrym wyborem do miasta Mimo że Leszkowi bardziej spodobała się Skoda, to po podliczeniu punktów okazało się, że wyżej ocenił Fiata, który wygrał dzięki lepszej ergonomii wnętrza, wyższemu komfortowi, a także korzystniejszej cenie i wyposażeniu. W Pandzie denerwowały go szwy na łączeniu skóry przy dźwigni biegów. Miło zaskoczyło go Citigo, które oferuje seryjne uchwyty Isofix.
Wojtek o Skodzie Citigo:
Bryła auta jest prosta, Panda wygląda zdecydowanie ciekawiej. Fotele w Citigo są wygodniejsze, a zawieszenie pracuje ciszej Wnętrze Pandy zrobiło początkowo na Wojtku duże wrażenie, po jazdach testowych nie spodobały mu się jednak fotele (kiepski jakościowo materiał, słabe trzymanie boczne) oraz obsługa kierunkowskazów (za długo pracują po jednokrotnym naciśnięciu na dźwignię). Uznał, że na trasie precyzyjniej prowadzi się Citigo, choć lepszym wyborem do miasta będzie Panda.
Mikołaj miał mieszane uczucia:
Idealne auto miejskie to połączenie wyglądu Skody i wnętrza Fiata. Panda ma udziwnioną stylistykę, Citigo – zbyt archaiczne wnętrze.
Wybrał Skodę, która choć ma prostszą stylistykę i twardsze fotele, jest bez zarzutu pod względem ergonomii, precyzji układu kierowniczego czy stabilności podczas pokonywania zakrętów. Prowadzenie Fiata również podobało się Mikołajowi, ale dynamika silnika już mniej. Uważa, że lepszą reakcję na gaz oferuje silnik Citigo. Uznał, że cena Pandy jest za wysoka.
Fiat w opinii Maćka:
Świetnie funkcjonują układ kierowniczy i hamulce. Biegi zmienia się precyzyjnie, w czym pomaga lekko pracujące sprzęgło. Citigo przegrało, głównie za sprawą ciasnego (zwłaszcza w drugim rzędzie) i kiepsko wykończonego wnętrza. Maćka pozytywnie zaskoczyła za to dynamika (zbyt głośnego) silnika w Skodzie oraz stabilne zachowanie auta na zakrętach. Fiata docenił za ciekawszą i bardziej funkcjonalną deskę rodzielczą oraz nieco wyższy od Skody komfort podróżowania.
Podsumowanie - Tym razem role się odwróciły i my mogliśmy przyglądać się pracy Czytelników. Trzeba przyznać, że członkowie Test Teamu potraktowali ją poważnie, choć nie obyło się bez drobnych wpadek (sprzeczności w punktacji i komentarzach).
Na przykładzie Pandy i Citigo zauważyliśmy, że większość testujących zmieniała opinię o samochodzie po jazdach testowych. Kierując się gustem, najczęściej wybierali Pandę, a po przejażdżce stawiali na Citigo. Remis nie jest więc dla nas zaskoczeniem.
Chcesz zostać członkiem Test Teamu? Wyślij na adres: testteam@autoswiat.pl test własnego samochodu i czekaj na swoją szansę!