Samochód z gatunku tych, które albo się kocha, albo omija. I lifting niewiele tu zmienił, bo choć Fiat 500L ma teraz m.in. nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz lampy do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, to jednak zachował dobrze znaną sylwetkę. Nieco dziwną, ale dla wielu właśnie z tego powodu atrakcyjną.
Zmiany widać też we wnętrzu: materiały sprawiają wrażenie szlachetniejszych i lepiej spasowanych, nowa jest kierownica (znacznie zgrabniejsza niż dotąd!), między zegarami – w miejscu pomarańczowego pikselowego wyświetlacza, pamiętającego chyba czasy... dinozaurów – pojawił się kolorowy ekran TFT. Nowy system multimedialny Uconnect obsługuje teraz Android Auto oraz Apple CarPlay (sprawdziliśmy – radzi sobie bardzo dobrze, płynnie działa i nic nie „tnie”), dostępny jest też system automatycznego hamowania przed przeszkodami.
Fiat 500L - siedzenia na wysokości
Dźwignia zmiany biegów teraz znajduje się wyżej, tylną kanapę nadal można przesuwać w przód i w tył, w zależności od tego, czypotrzebny jest większy bagażnik, czy przestrzeń pasażerska. Uwaga: drugi rząd siedzeń znajduje się wyżej niż pierwszy, co zapewnia lepszą widoczność dzieciom. Ale jeśli zamówicie wersję ze szklanym dachem i posadzicie z tyłu kogoś o wzroście ponad 180 cm, to nie zdziwcie się, gdy szybko ucieknie stamtąd ze względu na małą ilość miejsca nad głową.
Pod maską – bez zmian. Nadal dostępne są trzy benzyniaki (95-120 KM) i diesel 1.6/120 KM. Silniki są dobrze wyciszone – podczas jazdy bardziej przeszkadza szum powietrza i opon (wersja Cross – całoroczne).
Fiat 500L - w punkt
To jest super. Ceny (prawie) bez zmian.
To nie wyszło. Proporcje nadwozia nadal są nieco zachwiane.
Efekt WOW! Wersja Cross z podniesionym (o 25 mm) zawieszeniem wygląda bojowo!
Kto to kupi? Dzieciaci miłośnicy włoskich aut.
Fiat 500L - naszym zdaniem
500L nie cieszyło się wielkim wzięciem, ale teraz – po liftingu – dostajemy nowocześniejsze auto w cenie dotychczasowego modelu. Najtańsze 500L kosztuje 51 900 zł.
Silnik | t.diesel R4 |
Pojemność | 1598 cm3 |
Moc maksymlana | 120 KM przy 3750 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 320 Nm przy 1750 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/ręczna 6b |
Długość/szerokść/wysokość | 4240/1774/1558 mm |
Pojemność bagażnika | 455-1480 l |
Masa własna | od 1245 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Prędkość maksymalna | 189 km/h |
Średnie spalanie wg producenta | 4,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 112 g/km |
Cena | od 69 900 zł |