Przywrócenie do życia Fiata 500 przez włoski koncern było strzałem w dziesiątkę. Od początku produkcji w 2007 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy, mimo to zainteresowanie tym miejskim autkiem nie maleje. Sergio Marchionne widząc jakim powodzeniem cieszy się „500-ka”, postanowił wykorzystać jej wizerunek i rozbudować gamę.
Rok temu odbyła się premiera modelu 500L, 5-drzwiowego minivana, a teraz zaprezentowano uterenowioną odmianę 500L Trekking oraz 7-miejscowe 500L Living. Rodzina szybko się więc powiększa. Osoby, które mają w sobie ducha podróżnika i lubią spędzać wolny czas z dala od miejskiego zgiełku, mogą zainteresować się Fiatem 500L Trekking.
Przemawia za nim przestronne, ładnie wykończone i dobrze wyposażone wnętrze. W standardzie otrzymujemy m.in. 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3 z portem AUX i USB, sterowaniez kierownicy, el. szyby i lusterka, tempomat, klimę czy system wspomaganie ruszania pod górkę.
Zobacz, jak jeździ Fiat 500L
Kolejnym atutem jest podwyższone o 10% zawieszenie w stosunku do 500L (prześwit wynosi 145 mm), napęd Traction+ o którym kilka słów dalej i udana off-roadowa stylistyka. Zderzaki z aluminiowymi nakładkami, osłony nadkoli i progów oraz 17-calowe alufelgi nadają charakteru. Samochód szczególnie dobrze prezentuje się w intensywnym dedykowanym żółtym kolorze.
Tym co z pewnością zainteresuje każdego kierowcę pokonującego dłuższe odległości jest spalanie. Na prezentacji otrzymaliśmy do dyspozycji Trekkinga z silnikiem wysokoprężnym 1.6 Multijet II o mocy 105 KM. Nie jest to demon szybkości i przyspieszenie do 100km/h wynosi 12 sekund, ale jak już osiągniemy pożądaną prędkość, czeka nas miłe zaskoczenie.
Jednostka pracuje cicho, nie przenosi wibracji, a co najważniejsze – mało pali (również dzieki 6-biegowej skrzyni). Podczas jazd w cyklu mieszanym osiągnęliśmy niespełna 5 litrów na 100 km, co należy uznać za bardzo dobry wynik. W ofercie znajdują się jeszcze dwa silniki benzynowe: 1.4/95 KM i 0.9 TwinAir/105 KM oraz diesel 1.3 Multijet II o mocy 85 KM.
Warto wspomnieć o napędzie Traction+, którym chwali się Fiat. System odpowiada za jak najlepszą trakcję przedniej osi. Przekazuje moment obrotowy z koła tracącego przyczepność na o koło lepszej. Działa w oparciu o ESP i ASR i w pewnym stopniu naśladuje samoblokujący dyferencjał elektromechaniczny.
Podróżowanie 500L Trekking jest komfortowe. Wnętrze zostało solidnie wyciszone, dzięki czemu można spokojnie rozmawiać z pasażerami lub cieszyć się czystym dźwiękiem z systemu nagłośnienia Beats Audio.
Jedynie opony błotno-śniegowego mogą nieco hałasować przy wyższych prędkościach. Sprężyste zawieszenie dobrze spisuje się na drogach asfaltowych i nieutwardzonych. Szutrową, dziurawą próbę pokonało bez problemów. W zakręcie auto lekko się przechyla, ale można usprawiedliwić to podwyższonym prześwitem.
Promocyjny cennik w Polsce otwiera kwota 63 490 zł za wersję z silnikiem 1.4 benzyna. Do diesla 1.6 należy dopłacić 10 500 zł.