Przedstawiciele polskiego oddziału Hondy twierdzą, że nowa generacja Civica w wersji sedan jest skierowana do lojalnego, starszego klienta marki, który wobec absencji Accorda wybierze wyrośnięty kompaktowy model. Z tego powodu będzie on oferowany w całej Europie, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii. Produkcja Civica sedana odbywa się w Turcji, podczas gdy skierowany raczej do młodszych klientów hatchback pochodzi z Anglii. Mimo to pomiędzy autami nie czuć różnicy w jakości wykonania.
Honda Civic Sedan - wyrośnięty kompakt
Nowy Civic sedan ma 464,8 cm długości i 179,9 cm szerokości, balansując pomiędzy segmentami C i D. Uzyskanie bardzo przestronnej kabiny umożliwił przede wszystkim zwiększony rozstaw osi pojazdu, który wynosi aż 269,8 cm. Na tylnej kanapie jest naprawdę dużo miejsca. Pasażer o wzroście 180 cm może tam założyć nogę na nogę. Ma on też wystarczająca ilość miejsca na głowę, mimo opadającej linii dachu. Słusznych rozmiarów jest również bagażnik – jego pojemność to: 519 litrów. Niestety, nie ma on regularnych kształtów, a wchodzące do środka zawiasy klapy ograniczają możliwości transportowe.
X generacja Civica otwiera nowy rozdział w historii Hondy pod tytułem „turbodoładowanie”. Dotyczy to także sedana, którego nie napędza już wolnossący silnik o pojemności 1,8 litra. Jego miejsce zajął motor 1.5 i-VTEC Turbo. W wersji 4-drzwiowej zrezygnowano z 3-cylindrowego silnika 1.0. Za pół roku oferta zostanie poszerzona o jednostkę Diesla o pojemności 1,6 litra. Początkowo będzie ona dostępna z ręczną skrzynią, a później również z 9-biegowym automatem.
Honda Civic Sedan - na brak mocy nie można narzekać
Do tego czasu jedynym wyborem będzie skrzynia biegów. 1,5-litrowy benzyniak może współpracowac z sześciobiegowym manualem lub bezstopniową CVT, której pracę poprawiono (ma symulować zmianę przełożeń niwelując jednostajne wycie silnika). Testowany egzemplarz wyposażono jednak w tę pierwszą. O jej pracy można mówić w samych superlatywach. Skoki lewarka są krótkie, więc biegi zmienia się pewnie i z należytą precyzją.
Za kierownicą Civica można usiąść naprawdę nisko. Kiedyś Honda z tego słynęła. Do dynamicznej jazdy pasuje nowy benzyniak o mocy 182 KM. Mimo turbodoładowania chętnie wchodzi on na wyższe obroty. Maksymalny moment, wynoszący 240 Nm) generowany jest od 1900 aż do 5500 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,6 sekundy. To dobry wynik. Za sportowymi aspiracjami układu napędowego nadąża zawieszenie, zapewniające przyzwoity komfort jazdy i pewne zachowanie się auta na szybko pokonywanych zakrętach. W sedanie nie ma możliwości wyboru amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia, jak w hatchbacku.
Nowa Honda Civic Sedan lada moment trafi do polskich salonów (sprzedaż rozpocznie się dokładnie 18 maja). Cennik modelu otwiera kwota 90,4 tys. zł. Powiecie, że to za dużo. Owszem, cena samochodu nie jest niska, ale konkurenci po doposażeniu wcale nie będą tańsi.. Civic już w podstawowej wersji Comfort ma mocny, 182-konny sinik i bogate wyposażenie, w tym m.in. automatyczną klimatyzację, system multimedialny z pięciocalowym ekranem dotykowym, 16-calowe felgi aluminiowe i kilka aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Honda Civic 4d - polski cennik
Silnik | Skrzynia biegów | Comfort | Elegance | Executive |
1.5 VTEC Turbo 182 KM | Manualna | 90 400 zł | 99 200 zł | 109 200 zł |
CVT | 95 400 zł | 104 200 zł | 114 200 zł |
Honda Civic 4d 1.5 VTEC Turbo Executive - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1498 cm3, R4, t.benz. |
Moc maksymalna | 182 KM przy 5500 obr./min |
Maks. Mmoment obrotowy | 240 Nm przy 1900-5000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa ręczna, napęd na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Średnie spalanie wg producenta | 5,8 l/100 km |
Masa własna | 1321 kg |
Pojemność bagażnika | 519 l |
Długość/szerokość/wysokość | 4648/1799/1416 mm |
Rozstaw osi | 2698 mm |
Cena | 109 200 zł |