Najczęściej na zakup kombi decydujemy się z czysto praktycznych względów. Zależy nam bowiem na dużej i funkcjonalnej przestrzeni bagażowej, tak bardzo potrzebnej zwłaszcza w przypadku rodzin z małymi dziećmi. W przeciętnym bagażniku kompaktowego hatchbacka (ok. 370 l) nie zmieszczą się wózek, łóżeczko turystyczne czy np. paczki z pieluchami. Co innego kombi, zwłaszcza takie, które ma rekordową w tej klasie przestrzeń bagażową. Mowa oczywiście o Hondzie Civic Tourer, która pomieści się aż 624 l.
Kufer tego auta jest nie tylko pojemny, lecz także funkcjonalny. Ma regularne kształty, nisko położony próg załadunku, a także płaską podłogę po złożeniu oparć tylnej kanapy. Zwiększenie jego pojemności dzięki rozwiązaniu o nazwie Magic Seats jest bardzo proste. Jednym ruchem ręki siedziska tylnych foteli można ustawić pionowo i wykorzystać powstałą przestrzeń do przewiezienia dużych gabarytowo przedmiotów lub złożyć oparcia siedzeń i zwiększyć kufer aż do 1668 l. Gdy jednak na kanapie siedzą pasażerowie, bagaż można też przewieźć w funkcjonalnym schowku o pojemności 117 l, znajdującym się pod podłogą. Żeby zobrazować jego wielkość, dodamy, że w bagażniku Fiata Seicento jest tylko o 53 l większa przestrzeń.
Bezpieczeństwo według Hondy |
Aktywne hamowanie w ruchu miejskim CTBA – w razie wykrycia zagrożenia najpierw ostrzega wizualnie i dźwiękowo, a następnie włącza hamulce. Rozpoznawanie znaków drogowych TSR – kamera rozpoznaje znaki, a następnie pokazuje je na ekranie. Układ może wyświetlać jednocześnie dwa znaki. Monitorowanie „martwego pola” lusterek – ułatwia zmianę pasa ruchu, ostrzega kierowcę o pojeździe znajdującym się w „martwym polu” widzenia. Ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDW – gdy pojazd zacznie zbaczać z obranego toru jazdy bez sygnalizowania manewru kierunkowskazem, układ zacznie emitować dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia. |
Honda Civic Tourer – bardziej sportowy sznyt
Jednak na Civica kombi decydują się nie tylko rodziny. To auto jest kupowane także ze względu na oryginalną stylistykę oraz świetne własności jezdne. Niewiele bowiem kombi na rynku ma tak dynamiczny styl, który zresztą przy okazji ostatniego liftingu nabrał jeszcze bardziej sportowego sznytu. Honda Civic Tourer otrzymała nowy zderzak przedni oraz seryjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej z diodami LED. Od wersji Lifestyle także światła mijania są wykonane w tej technologii.
Honda Civic Tourer – gdzie te 140 KM?
Wygląd samochodu doskonale współgra z podwoziem, które może i nie jest sportowe, ale z pewnością niejednemu kierowcy pozwoli poczuć niemałą przyjemność z szybkiej jazdy, zwłaszcza że za sprawą adaptacyjnego tylnego zawieszenia można zmieniać jego nastawy. Szkoda tylko, że do sportowego wizerunku tego Civica nie pasuje 1,8-litrowy benzynowy motor. Owszem, jest dynamiczny, jednak tylko w górnym zakresie obrotów, a to oznacza, że staje się wówczas nieprzyjemnie głośny. Plus za precyzyjnie pracującą skrzynię biegów.
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. R4/16 |
Pojemność | 1798 |
Moc. maks. | 142/4000 KM/obr./min |
Moment | 174/4300 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 624-1668 |
Zbiornik paliwa | 50 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4590/1770/1480 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 9,5 s |
Napęd | man. 6/przedni |
Prędkość maks. | 210 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 6,4 l/100 km |
Cena (Civic Tourer 1.8 Lifestyle) | 92 500 zł |
Honda Civic Tourer – nasza opinia:
Sportowy „Look”, ale... Nie ma na rynku drugiego takiego kombi, które nie dość, że jest funkcjonalne, to w dodatku ma sportową stylistykę i zawieszenie zachęcające do dynamicznej jazdy. Trochę do tego wizerunku nie pasuje silnik benzynowy 1.8, na szczęście nie jest przesadnie paliwożerny (7,2 l/100 km).