• W gamie Hyundai'a Kona pojawiła się jednostka wysokoprężna 1.6 CRDi w dwóch poziomach mocy
  • Wariant 115-konny ma napęd na przednie koła, a mocniejsza 136-konna - 4x4
  • Kona z dieslem kosztuje minimum 85 700 zł

Pod względem stylistyki nadwozia nie ma żadnej różnicy w stosunku do benzynowych odmian. To oznacza nowoczesny, a jednocześnie efektowny wygląd z charakterystycznymi wąskimi reflektorami oraz dużą atrapą chłodnicy. Z boku terenowy charakter nadają autu plastikowe nakładki na nadkolach.

Hyundai Kona

Hyundai Kona we wnętrzu cieszy dobrą przestronnością w obu rzędach siedzeń oraz fotelami, których wyprofilowanie sprzyja dalekim podróżom. Jak na wielkość pojazdu na dobrym poziomie jest również bagażnik, którego pojemność wynosi 361-1143 l.

Hyundai Kona – dwa diesle do wyboru

Bazowy, 115-konny diesel występuje wyłącznie z przednim napędem i manualną, 6-biegową skrzynią. Jednak skupimy się na mocniejszej wersji z napędem na wszystkie koła, bowiem taką odmianą mieliśmy okazję podróżować podczas pierwszych jazd. Dostępna jest również wersja z napędem na przód, ale niezależnie od sposobu przekazywania momentu obrotowego z topowym dieslem współpracuje 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia.

Automatyczna skrzynia, którą ma Hyundai Kona okazuje się mocnym punktem pojazdu. Niezależnie czy podróżujemy dynamicznie, czy spokojnie poszczególne przełożenia włączane są bez najmniejszych szarpnięć. W trakcie szybkiej jazdy dodatkowo cieszy to, że mechanizm sprawnie włącza kolejne przełożenia, a gdy trzeba bez zwłoki redukuje je.

W błędzie będzie jednak ten, kto spodziewa się porywających sprintów. Owszem uzyskiwanie setki po 11,2 s nie przynosi autu wstydu, ale przyznajmy, że nie jest to rekordowy wynik. Jeżeli dla kogoś priorytetem jest dynamiczne podróżowanie, to lepszym wyborem będzie dla niego Hyundai Kona z napędem na przód. Wówczas setkę uzyskuje się po 10,2 s.

Niezależnie od rodzaju napędu istotną zaletą pojazdu jest cicha praca silnika. Nawet podczas szybkiej jazdy autostradą pasażerowie mogą rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Hyundai Kona ma zawieszenie, które polubią przede wszystkim miłośnicy komfortu. Wszelkie nierówności – zarówno poprzeczne jak i wzdłużne – tłumione są nienagannie. Ci, którzy preferują sprawne przemykanie przez zakręty nie powinni czuć się pokrzywdzeni, bowiem nie wyczuwa się nadmiernych przechyłów nadwozia. Jednak do charakteru pojazdu bardziej pasuje spokojne podróżowanie.

Hyundai Kona

Hyundai Kona z dieslem nie każde na siebie czekać, bowiem Koreańczycy już ogłosili ceny na ten model z wysokoprężną jednostką pod maską. Za 85 700 zł dostępna jest Kona ze 115-konnym dieslem i w wersji Comfort. Odmiana 136-konna z przednim napędem i w specyfikacji Style to wydatek 100 700 zł. Topowy diesel z napędem 4x4 występuje wyłącznie w najbogatszej odmianie Premium i kosztuje 121 200 zł.

Hyundai Kona – nasza opinia

Hyundai Kona to crossover, który z racji niewielkich rozmiarów sprawdza się świetnie podczas jazdy w mieście. Jednak firma zrobiła ukłon wobec tych, którzy sporadycznie podróżują trasą. To dla nich świetnym wyborem może okazać się odmiana z ekonomicznym i wystarczająco dynamicznym dieslem. Jednak uwaga, kto pójdzie na całość i wybierze mocniejszą wysokoprężną odmianę z napędem na obie osie i w najbogatszej specyfikacji musi się liczyć z tym, że tanio nie będzie.