Omotenashi w języku japońskim oznacza gościnność. Jak Lexus chce zadbać o kierowcę i wymagających pasażerów? W skrócie: zapewni im najwyższy poziom komfortu i wszelkie udogodnienia w unikatowym otoczeniu. Pora na szczegóły.

Lexus LS piątej generacji to kolejny model tej marki, którego po prostu nie sposób nie zauważyć na ulicy. Auto wyróżnia się dynamicznie wystylizowaną, „pociętą” karoserią i aż 20-calowymi obręczami kół. Japońska limuzyna na żywo robi duże wrażenie. Wygląd może się podobać lub nie, ale Lexus wypracował własny styl, wyróżniający auta tej marki spośród pozostałych.

{ "uuid": "3569d721-3c6f-5c2e-8b97-1918a8d4a8ee", "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDY7MDA_/12b6d00e1c9f460a27ec06bfce6e2bb1.jpeg", "caption": "Lexus LS", "size": { "height": 1067, "width": 1600, "bytes": 1280953 }, "contentSources": [ { "idref": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "uuid": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "name": "Lexus" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "12b6d00e1c9f460a27ec06bfce6e2bb1" }, "asyncAdSlot": null } Lexus LS
Lexus LS

Nadwozie Lexusa LS ma inne proporcje, stało się o 25 mm dłuższe i 15 mm niższe w porównaniu z poprzednikiem. Samochód powstał na nowej platformie GA-L i będzie dostępny wyłącznie w jednej wersji z długim rozstawem osi, wynoszącym 3125 mm (o 35 mm więcej niż w wersji L czwartej generacji modelu).

We wnętrzu panują iście królewskie warunki podróżowania. Dostęp do środka ułatwia pneumatyczne zawieszenie, automatycznie podnoszące nadwozie o 30 mm. Do takiego samochodu najlepiej jest zatrudnić szofera, zwłaszcza gdy wybierzesz wersję wyposażenia Omotenashi z tylnymi siedzeniami Ottoman. Miejsce prezesa jest szczególnie uprzywilejowane. Obsługując ekran dotykowy w podłokietniku, może on złożyć oparcie fotela pasażera oraz przesunąć go maksymalnie do przodu, a następnie ustawić swój fotel w pozycji półleżącej.

Lexus LS - hybryda zamiast diesla

Flagowy Lexus będzie oferowany w dwóch wersjach: LS 500 i LS 500h. Na razie mogłem poprowadzić tę pierwszą. Dotychczasowy silnik V8 zastąpiono mniejszym 3.5 V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Do osiągów nie można mieć zastrzeżeń. Moc 421 KM i płaski moment obrotowy, wynoszący 600 Nm, robią swoje. Napęd na cztery koła jest przenoszony poprzez szybki 10-stopniowy „automat”. Samochód okazuje się całkiem zwinny jak na swoje wymiary i lekki w prowadzeniu. To zasługa m.in. licznych systemów elektronicznych i układu tylnych kół skrętnych. W trybie Sport S silnik przyjemnie mruczy, ale nawet wtedy we wnętrzu LS-a panuje błoga cisza.

{ "uuid": "58acc79b-c216-5095-9948-0c0cb6729ff8", "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MjE7MDA_/ea8c98688f4c0d1c4bdf72ad6876cb43.jpeg", "caption": "Lexus LS 500", "size": { "height": 1068, "width": 1600, "bytes": 1775394 }, "contentSources": [ { "idref": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "uuid": "d6e6ee2f-d643-5063-9e9d-b742c10bd3fd", "name": "Lexus" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "ea8c98688f4c0d1c4bdf72ad6876cb43" }, "asyncAdSlot": null } Lexus LS 500
Lexus LS 500

Hybryda trafi do salonów w grudniu br. Na wersję LS 500 trzeba zaczekać do marca 2018. W Polsce na nową generację modelu złożono już 90 zamówień. To niewiele mniej niż w przypadku poprzednika przez ostatnie pięć lat! Jestem ciekaw bezpośredniego starcia nowego LS-a z Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesem klasy S.

Lexus LS 500 - w punkt

To jest super. Duże możliwości wykończenia wnętrza.

To nie wyszło. Obsługa systemu multimedialnego może irytować.

Efekt WOW! Rozbudowane programy masażu w tylnych fotelach.

Kto to kupi? Osoby znudzone niemieckimi limuzynami.

Lexus LS 500 - naszym zdaniem: interesująca alternatywa

Nowy Lexus LS jest inny. Czy lepszy, czy gorszy od konkurentów z Europy? To już zależy od konkretnego klienta. Japończycy udowodnili już, że potrafią produkować luksusowe auta.

Lexus LS - dane techniczne

Dane producenta LS 500 LS 500h
Silnik: t.benz. V6 t.benz. V6 + elektr.
Pojemność skokowa 3444 cm3 3456 cm3
Moc maksymalna 421 KM/6000 obr./min 359 KM
Maks. moment obrotowy 600 Nm/1600-4800 obr./min 350 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 10b 4x4/aut. + bezstop.
Długość/szerokość/wysokość 5235/1900/1450 mm
Rozstaw osi 3125 mm
Pojemność bagażnika 480 l 435 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s 5,5 s
Prędkość maksymalna 250 km/h 250 km/h
Spalanie: miasto/trasa/średnie 13,5/7,8/9,9 l/100 km 8,2/6,6/7,0 l/100 km
Cena od 510 000 zł od 490 000 zł

.