Już niedługo oferta kompaktowych Mercedesów będzie bogatsza: klasa A, klasa B, GLA, CLA i na koniec CLA Shooting Brake. Oczywiście, pojawienie się najnowszej odmiany nie wyklucza kolejnych propozycji za jakiś czas.
Tak czy inaczej, Shooting Brake to połączenie koncepcji 4-drzwiowego coupé i kombi. Podobieństwa z pochodną klasy E – CLS Shooting Brake – nie są przypadkowe i nikt o zdrowych zmysłach im nie zaprzeczy. Linia dachu, wysokość i kształt bocznych szyb w obu modelach są bardzo podobne, różnią się oczywiście wielkością.
I choć mogłoby się wydawać, że auto jest niższe od podstawowej klasy A, to jednak wcale tak nie jest. Dynamiczny wygląd to kwestia proporcji, a te są bez zarzutu.
Oczywiście, wygląd zewnętrzny jest ważny, ale liczy się też wnętrze, a pod tym względem CLA Shooting Brake ma kilka niepodważalnych zalet. Pojemność bagażnika przy normalnym położeniu foteli wynosi 495 l. Dzięki przestawieniu oparć do bardziej pionowej pozycji (jednym ruchem ręki) uzyskujemy dodatkowe 100 l.
Jednak nawet w podstawowej konfiguracji w kufrze zmieszczą się dwie standardowe torby golfowe, co w CLA (470 l) mogłoby się pewnie udać, ale już w zwykłej klasie A (341-1157 l) bez rozkładania siedzeń byłoby niemożliwe. Maksymalna pojemność bagażnika CLA SB wynosi 1354 l. Szkoda tylko, że dolna krawędź załadunku jest taka wąska.
Mimo że raczej nie to było głównym przesłaniem designerów, docenicie zalety Shooting Brake’a, jeśli będziecie musieli wsiąść do tyłu – inny kształt drzwi niż w zwykłym CLA i większa przestrzeń (o 4 cm) nad głowami pasażerów na tylnej kanapie to niepodważalne atuty najnowszego Mercedesa. Oczywiście, nie zmienił się rozstaw osi, więc miejsca na nogi jest tyle samo.
Sprzedaż Mercedes CLA Shooting Brake wystartuje w marcu. Początkowo auto będzie oferowane z dwoma dieslami (200 i 220 CDI) oraz trzema silnikami benzynowymi (180, 200, 250). Wersja CLA 250 będzie też dostępna z napędem 4x4 (4Matic). Odmiana Shooting Brake ma być o ok. 1000 euro droższa od klasycznego CLA.
Mercedes CLA Shooting Brake - Podsumowanie
Shooting Brakejest najpraktyczniejszym autem w palecie klasy A. Do tego świetnie wygląda, jeśli więc tylko polskie przedstawicielstwo Mercedesa nie przesadzi z ceną, to auto może okazać się hitem.
Orange Art Edition – wersja przygotowana z okazji wejścia na rynek wyróżnia się m.in. wzorem felg i pomarańczowymi dodatkami
Mercedes CLA świetnie się sprzedaje i odmładzanie marki idzie pełną parą. Następnym krokiem jest wersja Shooting Brake, która oprócz wielu praktycznych zalet również dobrze wygląda. Na rynku pojawi się w marcu.
Deska rozdzielcza Shooting Brake’ajest taka samajak w zwykłym CLA.
W SB jest o 4 cm więcej miejsca nad głowami niż w zwykłym CLA.
Kufer auta ma 1,33 m szerokości – zmieszczą się tu dwie torby golfowe. Po rozłożeniu oparć uzyskujemy 1354 l
Shooting Brake jest najpraktyczniejszym autem w palecie klasy A. Do tego świetnie wygląda, jeśli więc tylko polskie przedstawicielstwo Mercedesa nie przesadzi z ceną, to auto może okazać się hitem.