Najnowsza, szósta generacja powstaje w fabryce Mitsubishi w Tajlandii z przeznaczeniem na 150 rynków całego świata. Mitsubishi swojego najnowszego pikapa określa hasłem „Rough & Tough” (mocny i wytrzymały). Mitsubishi L200 ma nowo opracowane nadwozie przed i za kabiną. Przód auta nawiązuje do pozostałych modeli firmy (ASX, Eclipse Cross i Outlander). Światła umieszczono wyżej, niż w dotychczasowym modelu – ma to je chronić przed uszkodzeniem w czasie jazdy w wodzie lub w trudnym terenie. Przeprojektowana została także skrzynia ładunkowa, a tylne lampy zostały umieszczone wyżej. Długość skrzyni pozostała bez zmian – 1520 mm.

Mitsubishi L200 - wiele wariantów do wyboru

Nowy Mitsubishi L200 oferowany jest z kabiną pojedynczą (Club Cab) lub podwójną (Double Cab). Długością obie wersje różnią się, ale nieznacznie. Pierwsza wersja ma 529,5 cm długości, a Double Cab jest zaledwie o centymetr dłuższa (530,5 cm). Średnica zawracania, jak na tak długie auto, jest niewielka – wynosi 11,8 metra (promień skrętu 5,9 m).  Mitsubishi L200 to auto przeznaczone do trudnych warunków terenowych. W najnowszej generacji wprowadzono ulepszony system napędu na cztery koła (4WD) z nowym trybem jazdy Off Road.

System Super Select 4WD-II pozwala przełączać napęd z tylnego na 4x4 bez zatrzymywania samochodu – prędkość nie może jednak przekraczać 100 km/h. Funkcja bardzo przydatna, zwłaszcza tam, gdzie warunki drogowe szybko się zmieniają. System Super Select 4WD-II umożliwia blokadę mechanizmu różnicowego, a także (opcjonalnie) blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego (polepsza się wtedy przyczepność kół na luźnej nawierzchni).

Mitsubishi L200 - nowy tryb do jazdy w terenie

W Mitsubishi L200 szóstej generacji dostępny jest nowy tryb jazdy Off Road. Ten tryb dostępny jest w wersjach z manualną, jak też z automatyczną skrzynią biegów. Kierowca może wybrać napęd dostosowany do konkretnych nawierzchni: Gravel (szuter – to tryb domyślny), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek), Rock (skała). Tryb Off Road powiązany jest ze sterowaniem silnikiem, skrzynią automatyczną i hamulcami – pozwala tak dobrać poślizg kół, aby maksymalnie wykorzystać dostępną w konkretnych warunkach ich przyczepność i pozwala na poruszanie się nawet po trudnym terenie (lub wydostanie się z niego).

Kierowca ma też do dyspozycji system HDC (Hill Descent Control –kontroli zjazdu ze wzniesienia). Uruchamiany jest przełącznikiem. System HDC pozwala utrzymać stalą prędkość zjazdu w zakresie 2-20 km/h – dla skrzyń automatycznych i 3-20 km/h dla skrzyń manualnych. Prędkość zjazdu ustala kierowca.

W Mitsubishi L200 zastosowano nowy silnik Diesla. Ma on pojemność 2268 cm3 i moc 150 KM. Moment obrotowy jest wysoki – maksymalny to 400 Nm przy 2000 obr. /min. Nowy sinik współpracuje ze skrzynią manualną 6-biegową lub z 6-stopniowym automatem. Silnik spełnia wyśrubowaną normą czystości spalin Euro 6. Według cyklu WLTP spala 8,8 l/100 km w modelach ze skrzynią manualną i 9,7 l/100 km w L200 z automatem. Prędkość maksymalna auta to 174 km/h.

Mitsubishi L200 - więcej bezpieczeństwa

Nowy Mitsubishi L200 wyposażony został w kilka systemów poprawiających bezpieczeństwo i ułatwiających kierowcy manewry. Jednym z nich jest Multi-around Monitor – system wykorzystujący cztery kamery umieszczone z przodu, z tyłu oraz w lusterkach bocznych do monitorowania obszaru wokół pojazdu. Kierowca widzi na wyświetlaczu obraz auta i jego otoczenie – z góry. Jest też system łagodzenia kolizji czołowych ostrzegający kierowcę przed pieszym lub innym pojazdem znajdującym się przed autem. 

Dostępne są też systemy ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek zewnętrznych oraz asystenci zmiany pasa ruchu, a także czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem (ten ostatni przydatny podczas np. wyjeżdżania tyłem z garażu lub cofania w wąskich uliczkach).

Jest też system dla roztargnionych kierowców – zapobiegający niezamierzonemu przyspieszeniu. Gdy kierowca rusza z dużym „gazem”, a przed lub za pojazdem są jakieś przeszkody, czujniki umieszczone w przednim i tylnym zderzaku wywołają sygnał dźwiękowy w kabinie, jednocześnie zmniejszona zostanie moc silnika, aby auto nie uderzyło w przeszkodę. Ten system jest opcjonalny i prawdopodobnie został opracowany przede wszystkim z myślą o starszych kierowcach, którzy czasem mylą pedał przyspieszenia z pedałem hamulca.

W Polsce premiera L200 odbędzie się 26 września. Auto będzie oferowane w czterech wersjach wyposażenia z podwójną kabiną (Double Cab), z automatem lub skrzynia ręczną. Polski oddział Mitsubishi planuje sprzedać 200-300 egzemplarzy L200 rocznie.

Generacje Mitsubishi L200:

1. generacja nazwana w Japonii Forte, a w wersji eksportowej L200. Na rynku od września 1978 r. Początkowo dostępna tylko z pojedynczą kabiną i z napędem 2WD. Wyprodukowano 657 tys. pojazdów.

Foto: Mitsubishi / Auto Świat
Nowe Mitsubishi L200

2. generacja oferowana była od marca 1986 r. Oferowano 3 rodzaje nadwozia, napęd 2WD oraz 4WD. Produkcja w Japonii i w Tajlandii, w sumie zbudowano 1 milion 146 tys. egz.

Foto: Mitsubishi / Auto Świat
Nowe Mitsubishi L200

3. generacja oferowana od listopada 1995 r. pod nazwami Strada lub L200. Produkcja w fabryce Mitsubishi w Tajlandii. Trzy wersje nadwoziowe. W sumie zbudowano 1 milion 46 tys. pojazdów. 

Foto: Mitsubishi / Auto Świat
Nowe Mitsubishi L200

4. generacja oferowana od sierpnia 2005 roku pod nazwą Triton i L200. Dwie wersje silnikowe, trzy – nadwoziowe, ulepszony system napędu na 4 koła. Wyprodukowano 1 milion 423 tys. egz.

Foto: Mitsubishi / Auto Świat
Nowe Mitsubishi L200

5. generacja oferowana od listopada 2014 r. Produkcja w Tajlandii. Po raz pierwszy oferowane skrzynie manualne i automatyczne z trybem sportowym. Produkcja – ponad pół miliona egz. 

Foto: Mitsubishi / Auto Świat
Nowe Mitsubishi L200

W sumie od 1978 r. zbudowano 4,7 miliona egz. Mitsubishi L200.

Mitsubishi L200 - dane techniczne:

Club Cab 4WD, skrzynia manualna Double Cab 4WD, skrzynia manualna Double Cab 4WD, skrzynia automatyczna
Długość 5295 mm 5305 mm 5305 mm
Szerokość 1815 mm 1815 mm 1815 mm
Wysokość 1780 mm 1780 mm 1780 mm
Rozstaw osi 3000 mm 3000 mm 3000 mm
Promień zawracania 5,9 m 5,9 m 5,9 m
Długość podłogi skrzyni 1850 mm 1520 mm 1520 mm
Szerokość podłogi skrzyni 1470 mm 1470 mm 1470 mm
Maksymalna masa przyczepy holowanej 3000 kg 3100 kg 3100 kg
Masa własna 1935-1990 kg 1970-2035 kg 1970-2035 kg
Liczba pasażerów 4 5 5
Prześwit 205 mm 205 mm 205 mm
Silnik Diesla 2268 ccm Diesla 2268 ccm Diesla 2268 ccm
Moc 150 KM przy 3500 obr./min. 150 KM przy 3500 obr./min. 150 KM przy 3500 obr./min.
Moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. 400 Nm przy 2000 obr./min. 400 Nm przy 2000 obr./min.
Zużycie paliwa 8,8 l/100 km 8,8 l/100 km 9,7 l/100 km
Emisja OC2 231 g/km 231 g/km 254 g/km
Prędkość maskymalna 174 km/h 171-174 km/h 171-174 km/h