Tak się nim jeździ

W ofercie Juke’a był już 110-konny diesel dCi, więc pod względem osiągów zmieniło się niewiele – w mieście auto nadal jest przyjemnie dynamiczne, a w trasie, zwłaszcza na autostradzie, dostaje nieco zadyszki. Nie bez znaczenia pozostaje inaczej zestrojona skrzynia – dwa pierwsze biegi są krótsze, a pozostałe przełożenia dłuższe. Mimo to Nissan zapowiada, że auto ma zużywać średnio 4,2 l/100 km (poprzednia wersja 1.5 dCi spalała o 0,6 l więcej). Pod względem resorowania i kompensacji nierówności Juke nas zaskoczył – na tym polu auto zachowuje się jak większy samochód, brawo! Duży plus także za kulturę pracy jednostki napędowej – w środku jest po prostu bardzo cicho.

Czy warto kupić?

Jeśli awangardowa stylistyka Juke’a przypadła komuś do gustu, z codziennej eksploatacji wysokoprężnego silnika dCi będzie na pewno zadowolony.

Podsumowanie

Plusy: kulturalny i oszczędny silnik, poręczna wielkość nadwozia, rozsądna cena.Minusy: Przestronność i funkcjonalność cierpi z powodu awangardowej stylistyki.

Dane techniczne

Silnik: turbodiesel R4. Pojemność 1461 cm3. Moc maksymalna 110 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr./min. Skrzynia manualna 6b. Napęd na przód. Długość/szerokość/wysokość 4135/1765/1565 mm. Masa własna 1329 kg. Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2 s. Prędkość maksymalna 175 km/h. Średnie zużycie paliwa 4,2 l/100 km. Emisja CO2 109 g/km Cena: od 69 300 zł