Nowy koreański SUV jest naprawdę wielki – jest dłuższy od poprzednika aż o 9,5 cm, zwiększył się także rozstaw osi. Tym samym oferuje jeszcze więcej miejsca w środku. Poza lepszą przestronnością atmosferę we wnętrzu poprawiają także wyższej jakości wykończenie i luksusowe wyposażenie. Kia niebezpiecznie zbliża się do niemieckich rywali z segmentu premium.
Klient może wyposażyć nowe Sorento w takie dodatki jak np. aktywny tempomat (automatycznie reguluje prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu), klimatyzowane i elektrycznie regulowane fotele, kamerę rozpoznającą znaki drogowe, automat parkujący i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.
Podczas jazdy nowe Sorento pozytywnie zaskakuje poziomem wyciszenia kabiny i harmonią zestrojenia podwozia. Inżynierowie także w tej kategorii wyraźnie postawili na komfort. Auto prowadzi się poręczniej od swojego poprzednika, w czym swoją zasługę mają m.in. nowy układ wspomagania kierownicy, a także niższy środek ciężkości i wyższa sztywność nadwozia. Nastawy podzespołów i reakcje na gaz czy ruch kierownicą można regulować przyciskiem „Drive Mode”.
Pod maską nowego Sorento pracują sprawdzone, choć nieco udoskonalone jednostki z poprzednika. Na polskim rynku dostępne będą wyłącznie silniki wysokoprężne. Słabszy, 2-litrowy wariant osiąga moc 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego – dość by rozpędzić ważące 1,9 t auto w 10,4 s od 0 do 100 km/h.
Za kierownicą nie czuć niedostatków mocy, choć przy pełnym załadowaniu odczucia mogą już mniej satysfakcjonujące. Ten wariant występuje wyłącznie z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Jedyną alternatywą jest 200-konny silnik 2.2 CRDi (441 Nm), który z manualną skrzynią osiąga „setkę” po równych 9 s. „Automat” pogarsza dynamikę o 0,6 s. Konkurencja oferuje sprawniejsze przekładnie. Co ciekawe, większy silnik jest zaledwie o 5 kg cięższy od wersji 2.0. Napęd 4x4 jest standardem w obu wariantach.
Dane techniczne i ceny
2.0 CRDi | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi | |
Skrzynia biegów | aut. 6b | man. 6b | aut. 6b |
Napęd | 4x4 | ||
Poj. skokowa (cm3) | 1995 | 2199 | |
Maks. moc (KM przy obr./min) | 185/4000 | 200/3800 | |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) | 402/1750-2750 | 441/1750-2750 | |
V maks. (km/h) | 200 | 203 | |
0-100 km/h (s) | 10,4 | 9,0 | 9,6 |
Zużycie paliwa w mieście/w trasie/średnio (l/100 km) | 8,1/6,0/6,7 | 7,6/5,3/6,1 | 7,7/6,1/6,7 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 71 | ||
Poj. bagażnika (l) | 142/605/1662 | ||
Masa własna/DMC (kg) | 1873/2620 | 1857/2590 | 1878/2620 |
Masa przyczepy hamowanej (kg) | 2000 | 2500 | |
Prześwit (mm) | 185 | ||
Cena (zł) | 144 900 | 158 900 | 172 900 |
Więcej o nowej Kii Sorento w Auto Świecie nr 5/15 (w sprzedaży od 26. stycznia)