Statystyki sprzedaży potwierdzają jego dominację w segmencie A z wynikiem 3 254 rejestracji w 2017 roku, co odpowiada 25 proc. udziałowi w sprzedaży klasy najmniejszych aut na polskim rynku.

Gdy przed laty Toyota przy współudziale koncernu PSA rozpoczynała budowę fabryki w czeskim Kolinie, konkurenci zastanawiali się nad sensem jej istnienia. Tym bardziej, że w planie była produkcja małych samochodów. Jednak szybko trojaczki z Kolina potwierdziły sens swojego istnienia i zawojowały wiele europejskich rynków, a Toyota Aygo, która zadebiutowała w 2005 roku stała się prawdziwą siła napędową tego międzynarodowego projektu.

Już pierwsza generacja Toyoty Aygo wpisała na swoje konto ponad 760 tys. sprzedanych egzemplarzy. Również druga, która zadebiutowała w 2014 roku, nie zwalnia tempa. W 2017 roku sprzedaż tego modelu przekroczyła w Europie 85 tys. egzemplarzy, co plasuje go wśród liderów segmentu A.

Do sprzedaży trafiło obecnie najnowsze wcielenie Aygo, które jest kolejnym etapem modernizacji i wprowadzenia przez producenta najnowszych rozwiązań technicznych.

Ten model zachowuje swój charakterystyczny przód ze stylizowanym znakiem „X”, który ewoluuje z dwuwymiarowego elementu graficznego do formy trójwymiarowej. W wyrazisty nowy design przodu wpasowano przekonstruowane lampy główne w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Szerokość samochodu i znak „X” dodatkowo podkreślają ozdobne elementy pod lampami – dostępne w wersjach czarnej, czarnej lśniącej lub srebrnej.

Od nowa zostały zaprojektowany tylne światła zespolone, które również otrzymały diody LED. Nową stylistykę karoserii dopełnia wybór 7 kolorów nadwozia. Z cała pewnością będzie się podobał modny nowy lakier Magenta Charm dostępny jest wyłącznie w wersji x-cite.

Toyota Aygo - bardziej dynamiczny i oszczędny silnik

Zmodyfikowana jednostka napędowa 1.0 l VVT-i spełnia wymagania najnowszej normy emisji szkodliwych spalin Euro 6.2, a co najważniejsze dla użytkownika na 100 km potrzebuje tylko 3,9 l benzyny. O 3 KM zwiększyła się moc jednostki napędowej. To stosunkowo niewiele, ale jej konstruktorzy do 72 KM dołożyli moment obrotowy 93 Nm przy 4400 obr./min, co w sposób widoczny poprawiło jego pracę i osiągi. Na trasie Aygo dobrze się czuje w zakresie od 70 do 110 km/h. Można mieć zastrzeżenie do przyspieszenia, ale warto pamiętać, że nie jest to auto wyścigowe i bez problemu nadaje się nie tylko do miasta, ale także na dłuższe wypady wycieczkowe.

Toyota Aygo – wnętrze

Dodatkowe wygłuszenie i materiały tłumiące w kokpicie, na słupkach przednich, w drzwiach i tylnej części podłogi zaowocowały wyraźną redukcją hałasu, wibracji i uciążliwości (NVH) w kabinie w pełnym zakresie obrotów silnika. Większej izolacji poddano wnętrze deski rozdzielczej i przód kabiny, drzwi i klap bagażnika oraz przednie słupki.

Toyota Aygo – nowe barwy nadwozia

Producent oczekuje, iż tegorocznym hitem będzie Aygo Prime x-cite, które wyróżnia się nowym lakierem Magenta oraz czarnym dachem. To jedna z dostępnych edycji specjalnych. Auto otrzymało także 15-calowe, aluminiowe obręcze kół o czarnym wykończeniu, tapicerkę ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowe wykończenia wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicę rozdzielczą w kolorze Piano Black.

Drugą propozycją jest Aygo Prime x-treme z czarnym nadwoziem oraz z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastującym ze sportowym oklejeniem i lusterkami bocznymi w kolorze Cyan.

Obie edycje specjalne są wyposażone m.in. w kierownicę wielofunkcyjną, system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7-cali, interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay, kamerę cofania i światła przeciwmgielne.

Toyota Aygo – podsumowanie

Małe auto, które ze względu na swój nowoczesny design może się podobać. Z całą pewnością spełni nie tylko wymagania początkującego użytkownika, który będzie chciał się wyróżniać na drodze, ale także sprawdzi się jako drugie auto w rodzinie przy codziennych dojazdach do pracy czy zakupach. Zapewne także użytkownicy wysoko ocenią jakość wykonania. Będą także zadowoleni z ekonomicznej eksploatacji i dostępnego wyposażenia.

Toyota Aygo – podstawowe dane techniczne

Silnik – 1,0 VVT

Pojemność skokowa –  998 cm3

Liczba cylindrów – 3

Liczba zaworów – 12

Moc – 72 KM przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy – 93 Nm przy 4400 obr./min

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 13,8 s

Prędkość maksymalna – 160 km/h

Średnie zużycie paliwa – 3,9 l/100 km

Długość – 3465 mm

Szerokość – 1615 mm

Wysokość – 1460 mm

Pojemność bagażnika – 168 l