Możliwości Ferrari, Lamborghini czy Porsche można w pełni wykorzystywać tylko na torze wyścigowym. Żeby poszaleć na publicznych drogach, wystarczy zwinny i lekki hot-hatch. Na przykład taki, jak Opel Corsa OPC.

Do tej pory w klasie sportowej segmentu B prym wiodły Ford Fiesta ST i Renault Clio Sport. Oferowały lepsze prowadzenie, Polo GTI z kolei wyróżniała uniwersalność. Inżynierowie Opla dokładnie zbadali konkurentów i wyciągnięte wnioski wykorzystali w projekcie nowej Corsy OPC. Pod maską tego modelu nadal pracuje 1,6-litrowy silnik turbo, tyle że jego moc wzrosła ze 192 do 207 KM. Jednostka odznacza się teraz bardziej równomiernym rozwojem mocy i pozwala z większą precyzją dozować moc, która trafia na asfalt. Wiele uwagi poświęcono także zawieszeniu. Opel opracował je wspólnie ze specjalistami z firmy Koni.

Opel Corsa OPC korzysta z adaptatywnych amortyzatorów, które w zależności od częstotliwości przechyłów nadwozia same dopasowują swoją twardość. Co ciekawe, jest to w pełni mechaniczny system, pozbawiony elektronicznych podzespołów. Do tego doskonale pasują na nowo zestrojony układ kierowniczy i skrócony skok lewarka biegów.

System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest dostępny za dopłatą 1500 zł. Poręczna gruba kierownica ze ściętym u dołu wieńcem
System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest dostępny za dopłatą 1500 zł. Poręczna gruba kierownica ze ściętym u dołu wieńcem

Dla tych, którzy bardzo poważnie myślą o sportowej jeździe, przygotowano pakiet Performance. Obejmuje on 18-calowe koła, większe hamulce Brembo i – przede wszystkim – mechaniczną szperę przedniej osi. W efekcie Corsa OPC stała się minirakietą, która jednak jeździ zadziwiająco dojrzale.

Czterocylindrowy silnik jest niezwykle żywiołowy, swą pracowitość podkreśla miłym dla ucha brzmieniem. Sześciobiegową skrzynię doskonale zestrojono. Największą frajdę Corsa OPC sprawia na zakrętach. Auto znakomicie trzyma się asfaltu, nie ma tendencji do płużenia przodem, a na wyjściu przydaje się opcjonalna szpera.

W chwili mocnego wciśnięcia gazu na wyjściu trzeba jednak mocno trzymać kierownicę, bowiem moc na przednich kołach potrafi szarpać. Corsa OPC pozwala poczuć się pewnie podczas szybkiej jazdy, a na co dzień oferuje całkiem niezły poziom komfortu.

Fotele marki Recaro nie dość, że są rewelacyjnie wyprofilowane i znakomicie wyglądają, to na dodatek wchodzą w skład wyposażenia seryjnego!
Fotele marki Recaro nie dość, że są rewelacyjnie wyprofilowane i znakomicie wyglądają, to na dodatek wchodzą w skład wyposażenia seryjnego!

Opel Corsa OPC - nasza opinia

Corsa OPC została naprawdę dopieszczona, na dodatek chętni mogą zamówić rzadką w tej klasie mechaniczną szperę przedniej osi. Cena jest dość wysoka, jednak auto ma szanse na to, że w porównaniu pokona rywali.

Opel Corsa OPC - dane techniczne

Silnik benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność 1598 cm3
Moc 207 KM
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/190 obr./min
Napęd przedni
Długość/Szerokość/Wysokość 4021/1746/1479
Bagażnik 285-1090 l
Masa własna 1293 kg
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s
Średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km
Cena 90 500 zł