Opel Grandland X zostanie z nami przez trzy miesiące, czyli do końca tego roku. Poznajmy go nieco bliżej. Ten model ma wiele wspólnego z Peugeotem 3008, choć oba auta wyglądają zupełnie inaczej. Peugeot postawił na odważną stylistykę, a Opel na stonowaną, choć jego wygląd również może się podobać. Szczególnie testowany egzemplarz z dwukolorowym nadwoziem i 19-calowymi aluminiowymi felgami. „Niemieckość” czuć w środku. Mimo najbogatszej wersji wyposażenia Ultimate, wnętrze Grandlanda X jest czarne i smutne.
Pod maską pracuje nowo wprowadzony do oferty silnik Diesla od francuskiej Grupy PSA, czyli obecnego właściciela Opla. Generuje on 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Takie parametry powinny zapewniać niezłą dynamikę przy niewygórowanym spalaniu. Sprawdzimy to. Tak mocny silnik zwiększa równiez walory użytkowe samochodu – można ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 2 ton. Niestety „X” w nazwie nie oznacza napędu 4x4. To minus konstrukcji Citroena i Peugeota (te marki oferują swoje modele tylko z przednim napędem).
Dzień po odbiorze samochodu już przytrafiła nam się niemiła niespodzianka. W lewą tylną oponę wbił się duży wkręt. To wymusiło zajrzenie pod podłogę bagażnika. Zgodnie z przewidywaniami nie ma pod nią koła zapasowego, nawet dojazdowego. Kosztuje ono w Oplu 600 zł. Zestaw naprawczy tylko 150 zł. Na szczęście nie trzeba było go używać, bo powietrze nie schodziło, więc umówiliśmy się na wizytę w ASO Opla. Tam nie bawiono się w naprawę opony, tylko wymieniono ją na nową na koszt importera. Kto bogatemu zabroni?
Będziemy na bieżąco informować co dzieje się z naszym Opel, więc śledźcie uważnie Onet Moto. Czekamy na Wasze pytania lub sugestie w komentarzach.
Opel Grandland X 2.0 Diesel Ultimate - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1997 cm3, R4, turbodiesel |
Moc | 177 KM przy 3750 obr./min |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 2000 obr./min |
Skrzynia biegów | automatyczna 8-biegowa |
Napęd | na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Średnie zużycie paliwa | 4,9 l/100 km (dane producenta) |
Masa własna | 1575 kg |
Długość/szerokośc/wysokość | 4477/1906/1609 mm |
Rozstaw osi | 2675 mm |
Pojemność bagażnika | 514-1652 l |
Cena testowanej wersji | od 146 100 zł (cena promocyjna) |