My jednak mamy do czynienia z typowym przedstawicielem klasy średniej, który kupowany jest nie tylko ze względu na prestiż, ale walory użytkowe. W tej kwestii nowe kombi Opla nie zawodzi. Pod elektrycznie unoszoną tylną klapą (sterowana pilotem, przyciskiem w pokrywie lub ruchem nogi pod zderzakiem) kryje się 560-litrowa przestrzeń. Spora, choć nie rekordowa – bagażnik Superba Combi zmieści o 100 litrów więcej. Nie mniej jednak jest wystarczająca by zmieścić wakacyjny bagaż czteroosobowej rodziny.

Opel Insignia Sports Tourer – duży, choć nie rekordowy kufer

Przestrzeń na walizki ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu oparć kanapy. Czynność tą możemy teraz wykonać teraz dźwigienkami od strony bagażnika. Dzielone oparcie w proporcji 40:20:40 (std. w Elite) pozwoli przy 4 osobach na pokładzie przewieźć przedmioty o długości ponad 2 m. Kto planuje często wozić bagaże może dokupić system szyn montażowych (200 zł) lub zwijaną siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej z możliwością montażu za I. lub II. rzędem foteli (500 zł).

Dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1956
Moc maks. (KM/obr./min) 170/3750
Maks. mom. (Nm/obr./min) 400/1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2
Prędkość maksymalna (km/h) 220
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,7
Skrzynia biegów/napęd aut. 8/przedni
Pojemność bagażnika (l) 560-1665
Poj. zbiornika paliwa (l) 62
Marka i model opon test. auta Continental SportContact 5
Opony testowanego auta 245/45 R 18
Cena podst. testowanej wersji 144 700 zł

Więcej informacji na temat testu Opla Insignii Sports Tourer 2.0 CDTI aut. znajdziecie w Auto Świecie nr. 46/17 z 13 października.