Mimo wysiłków specjalistów od marketingu, którzy chcą odróżnić model Tourneo Custom od użytkowego Transita, nie da się ukryć, że oba auta mają wspólne geny. Tourneo chce być jednak czymś więcej niż tylko osobową odmianą dostawczaka.
Ford Turneo Custom nadwozie
Testowana przez nas wersja z długim rozstawem osi (3,3 m przy 5,34 m długości całkowitej) zapewnia mnóstwo miejsca dla 9 pasażerów oraz ich bagażu. Na szczęście nadwozie ma wysokość nieco mniej niż dwa metry. To niemała zaleta, bo można używać tego auta tak jak zwykłej osobówki, da się nim np. wjechać na parking podziemny. W materiałach reklamowych Ford mówi o „luksusowym wnętrzu” – to przesada, choć trzeba przyznać, że kabinę estetycznie i solidnie wykończono.
Ford Turneo Custom układ napędowy
Diesel o pojemności 2,2 l i mocy 155 KM to najmocniejsza jednostka dostępna w tym modelu. Tylko podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem czuć lekki niedosyt mocy, w pozostałych przypadkach silnik sprawnie radzi sobie z napędzaniem dużego pojazdu. Tourneo Custom wyposażono w układ start-stop, który reaguje stosunkowo szybko.
Ford Turneo Custom układ Jezdny
Dopracowane zawieszenie to jedna z największych zalet tego modelu. Mimo że bazuje ono na rozwiązaniach z auta dostawczego, zapewnia poprawne prowadzenie i wysoki komfort jazdy, a przy okazji świetnie radzi sobie zarówno na złych nawierzchniach, jak i podczas jazdy po autostradzie. Doceniliśmy dobre wyciszenie kabiny, gdyż nawet powyżej 100 km/hhałas nie staje się uciążliwy.
Zobacz, nasz test wideo Forda Turneo Custom
Ford Turneo Custom koszty
Tourneo Custom z długim rozstawem osi i najmocniejszym silnikiem kosztuje niemal 163 tys. zł. Za tę niemałą kwotę otrzymamy olbrzymie, dobrze wyposażone i bezpieczne auto – 5 gwiazdek w testachzderzeniowych Euro NCAP, komplet systemów bezpieczeństwa.