• Silnik 1.2 PureTech spełnia najnowszą normę emisji Euro 6d Temp i jest wyposażony w filtr cząstek stałych, choć to jednostka benzynowa
  • Choć Peugeot 208 znajduje się na rynku od 2012 roku, to z zewnątrz wciąż wygląda doskonale. Gorzej z designem wnętrza – tu widać upływ czasu
  • Osiągi wersji 82-konnej nie zachęcają do dalekich podróży, szczególnie z kompletem pasażerów, przy szybszej jeździe po autostradzie Peugeot 208 pali stanowczo zbyt dużo

Nowoczesne auta segmentu B – a do takich należy Peugeot 208, i to mimo 6-letniego stażu na rynku – pod względem przestronności niewiele ustępują kompaktom sprzed ponad dekady. Dla czwórki pasażerów miejsca w nich nie brakuje, więc można się pokusić o używanie takiego samochodu w roli auta rodzinnego. Wygląda na to, że Peugeot też tak to widzi – w ofercie, poza odmianą GTI, jest już tylko wersja 5-drzwiowa. Pozostaje pytanie, czy do takiej roli wystarczy podstawowy odmiana z podstawowym silnikiem? Do miasta – na pewno tak.

Peugeot 208 1.2 PureTech – silnik do miasta wystarczy

Trzycylindrowa jednostka zapewnia akceptowalną kulturę pracy, choć zdarza jej się czasem zadygotać czy wpaść w wibracje, szczególnie kiedy budzi się ona ponownie do życia po zatrzymaniu go przez nadgorliwy układ start&stop. Osiągi? No cóż – do najdynamiczniejszych aut na drodze Peugeot 208 1.2 nie należy. Katalogowe przyspieszenie od zera do setki w 13,5 sekundy to raczej bardzo przeciętny wynik, ale w terenie zabudowanym mocy wcale aż tak bardzo nie brakuje. Niestety, próba dalszego wyjazdu z kompletem pasażerów na pokładzie wymaga od kierowcy wytrwałości. Przy prędkościach autostradowych na są widok wzniesienia warto zredukować przełożenie (5-biegowa skrzynia). Szybsza jazda wiąże się też z nadspodziewanie częstymi wizytami na stacjach benzynowych mimo sporego, 50-litrowego zbiornika paliwa. O ile po mieście na przejechanie 100 km wystarcza mniej niż 7 litrów paliwa, to przy ok. 140 km/h i czterech osobach w aucie zużycie paliwa zbliża się do 10 l/100 km. Słaby wynik.

Peugeot 208 1.2 PureTech – przeciętne zawieszenie

Do szybszej jazdy nie zachęca też układ jezdny – zawieszenie pracuje dosyć głośno, nie jest ani wyjątkowo komfortowe, ani nie zapewnia sportowych doznań. Z kolei układ kierowniczy nie zapewnia kierowcy odpowiedniego wyczucia auta. W tej dziedzinie w segmencie B nie brakuje o wiele lepszych aut.

Peugeot 208 1.2 PureTech – z zewnątrz wciąż atrakcyjny

Za to z zewnątrz Peugeot 208, mimo upływu lat, wciąż prezentuje się znakomicie W testowanej wersji Signature szlachetności dodają mu chromowane detale. Wygląd wnętrza to w dużej mierze kwestia gustu i... gabarytów kierowcy. Niestety, po uchodzącym jeszcze kilka lat temu w tej klasie za wzór elegancji wnętrzu modelu 208 widać już nieco upływ czasu. Wstawki z czarnego połyskliwego tworzywa nazywanego „lakierem fortepianowym“ nie dość, że kurzą się, rysują i brudzą od dotknięć palców, to jeszcze powodują uciążliwe odblaski. Na tle młodszych konstrukcyjnie konkurentów dosyć siermiężnie prezentuje się zestaw multimedialny z centralnym wyświetlaczem.

Z przodu pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca, z tyłu mogłoby być nieco wygodniej. Bagażnik mieści 285 litrów – to w tej klasie przyzwoity wynik.

Peugeot 208 1.2 PureTech - ile kosztuje?

Z podstawowym wyposażeniem (wersja Active, zawierająca m.in. klimatyzację manualną, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z przodu i radio) i najsłabszym silnikiem pięciodrzwiowy Peugeot 208 kosztuje 55 tys. zł, wersja Signature to wydatek co najmniej 57 500 zł. Jeśli auto ma służyć nie tylko na krótkich, miejskich trasach, warto pomyśleć o mocniejszej wersji (110 KM), której ceny zaczynają się od 62 200 zł. 

Peugeot 208 1.2 PureTech - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1199 cm3, R6, turbo benz.
Moc 82 KM przy 5750 obr./min
Moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 5-biegowa ręczna, napęd na przód
Prędkość maksymalna 171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s
Średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km (producent)
Cena od 55 tys. zł