Na zakup auta udało ci się uzbierać 50 000 zł. Myślisz o nowoczesnym kompakcie, takim jak Peugeot 308, ale żeby go kupić, potrzebujesz jeszcze 10 000 zł, a i tak nie będzie to wymarzona wersja, bo z podstawowym wyposażeniem. W takim przypadku powinieneś rozważyć zakup innego, znacznie tańszego kompaktu, ale w wersji sedan i niezłym „wypasem”.
Peugeot 301 – pojemne wnętrze
Czterodrzwiowe nadwozia (poza limuzynami) dawno już przestały być modne w Polsce, ale powiedzieć o Peugeocie 301, że jest brzydki, to duża przesada. Jeśli jednak wygląd cię nie przekonuje, to może do zakupu zachęci cię przestronne nadwozie, w którym wygospodarowano zaskakująco dużo miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.
Miłe zaskoczenie czeka też pod tylną pokrywą – bagażnik ma aż 506 l (o 108 l więcej niż w 308). Ale uwaga: więcej nie oznacza zawsze lepiej! Wnętrze 301 wykończono dość tanimi materiałami – twarde tworzywa, cienka tapicerka siedzeń. Nie jest ono też zbyt ergonomiczne: regulacja lusterek głęboko pod kierownicą, przyciski sterowania szyb na tunelu, zawiasy kufra wnikają do wnętrza.
Peugeot 301 – motor 1.2 będzie miał wkrótce 82 KM
Nie lubisz trzycylindrówek? Ja też nie, ale motor 1.2 PureTech przekonuje. Dane wskazują na to, że jest powolny (w 14,2 s do „setki”), ale sprawnie wkręca się na obroty, jest cichy i oszczędny. Od maja jego moc wzrośnie o 10 KM. Pod względem prowadzenia Peugeot 301 zachowuje się poprawnie, jednak na tle 308 można odczuć, że podwozie jest mniej nowoczesne.
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. R3/12 |
Pojemność | 1199 |
Moc. maks. | 72/5500 KM/obr./min |
Moment | 110/3000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 506-1038 l |
Zbiornik paliwa | 50 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4442/1748/1446 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 14,2 s |
Napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maks. | 160 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 5,3 l/100 km |
Cena (Active) | 49 000 zł |
Plusy: duża ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż, atrakcyjna cena zakupu, niskie spalanie.
Minusy: odczuwalne oszczędności
w materiałach, słaba dynamika i precyzja prowadzenia, niewygodne fotele.
Peugeot 301 – nasza opinia:
Przestronny, w dobrej cenie. Dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż to obok ceny największe zalety sedana Peugeota. Decydując się na niego, trzeba jednak liczyć się z tym, że to auto budżetowe – niezbyt nowoczesne i z gorszymi materiałami.