Na zakup auta udało ci się uzbierać 50 000 zł. Myślisz o nowoczesnym kompakcie, takim jak Peugeot 308, ale żeby go kupić, potrzebujesz jeszcze 10 000 zł, a i tak nie będzie to wymarzona wersja, bo z podstawowym wyposażeniem. W takim przypadku powinieneś rozważyć zakup innego, znacznie tańszego kompaktu, ale w wersji sedan i niezłym „wypasem”.

Peugeot 301 – pojemne wnętrze

Czterodrzwiowe nadwozia (poza limuzynami) dawno już przestały być modne w Polsce, ale powiedzieć o Peugeocie 301, że jest brzydki, to duża przesada. Jeśli jednak wygląd cię nie przekonuje, to może do zakupu zachęci cię przestronne nadwozie, w którym wygospodarowano zaskakująco dużo miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.

Miłe zaskoczenie czeka też pod tylną pokrywą – bagażnik ma aż 506 l (o 108 l więcej niż w 308). Ale uwaga: więcej nie oznacza zawsze lepiej! Wnętrze 301 wykończono dość tanimi materiałami – twarde tworzywa, cienka tapicerka siedzeń. Nie jest ono też zbyt ergonomiczne: regulacja lusterek głęboko pod kierownicą, przyciski sterowania szyb na tunelu, zawiasy kufra wnikają do wnętrza.

Peugeot 301 – motor 1.2 będzie miał wkrótce 82 KM

Nie lubisz trzycylindrówek? Ja też nie, ale motor 1.2 PureTech przekonuje. Dane wskazują na to, że jest powolny (w 14,2 s do „setki”), ale sprawnie wkręca się na obroty, jest cichy i oszczędny. Od maja jego moc wzrośnie o 10 KM. Pod względem prowadzenia Peugeot 301 zachowuje się poprawnie, jednak na tle 308 można odczuć, że podwozie jest mniej nowoczesne.

Silnik-typ/cylindry/zawory benz. R3/12
Pojemność 1199
Moc. maks. 72/5500 KM/obr./min
Moment 110/3000 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 506-1038 l
Zbiornik paliwa 50 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4442/1748/1446 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr. 14,2 s
Napęd man. 5/przedni
Prędkość maks. 160 km/h
Średnie spalanie fabr. 5,3 l/100 km
Cena (Active) 49 000 zł

Plusy: duża ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż, atrakcyjna cena zakupu, niskie spalanie.

Minusy: odczuwalne oszczędności

w materiałach, słaba dynamika i precyzja prowadzenia, niewygodne fotele.

Peugeot 301 – nasza opinia:

Przestronny, w dobrej cenie. Dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż to obok ceny największe zalety sedana Peugeota. Decydując się na niego, trzeba jednak liczyć się z tym, że to auto budżetowe – niezbyt nowoczesne i z gorszymi materiałami.