Jest to pierwszy tego rodzaju test wykonywany w Polsce. Próba odbywa się na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa, autostradami A2 oraz A1 (długość pętli to 520 km, jazda zgodna z przepisami). Zespół kierowców to dziennikarze Auto Świata, którzy zmieniają za kierownicą Peugeota 308 co 4,5 godziny. Silnik pracuje niemal bez przerw, wyłączany jest jedynie podczas tankowania auta i zmiany kierowców (maks. 10 min).

Test Auto Świata jazdy non stop Peugeotem 308 na dystansie 25 tys. km nie polega na biciu rekordu prędkości, lecz na sprawdzeniu trwałości samochodu wyposażonego w trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 z doładowaniem. Sprawdzamy zużycie paliwa i oleju, rejestrujemy także średnią prędkości jazdy.

Test jazdy non stop jest częścią testu długodystansowego 100 tys. km. W momencie startu do jazdy non stop na liczniku Peugeota było 45 tys. km. Auto tuż przed ciężką probą przeszło rutynowy przegląd techniczny w ASO Peugeota.

Silnik o pojemności 1,2 litra testowego Peugeota 308 to nowoczesna jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o mocy 130 KM, która dwukrotnie była nagradzana tytułem „Silnik roku 2015” oraz „Silnik roku 2016”.

Dane z trasy:

– warunki pogodowe bardzo dobre,

– warunki drogowe: autostrada A2 (W-wa-Stryków-W-wa) duży ruch, A1 (Stryków-Toruń-Stryków) znacznie mniejszy,

– średnie spalanie na dystanie 10 tys. km 7,6 l/100 km

– średnia prędkość na dystansie 10 tys. km 128 km/h