Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu Peugeota 308 GTi przyszedł czas na modyfikację auta, podążającą za liftingiem całej palety 308. Z zewnątrz zmieniony samochód poznacie po: nowym przednim zderzaku z trzema dużymi wlotami powietrza, przeprojektowanej masce i głębszej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy. Dolną krawędź zderzaka zdobi teraz listwa w kontrastowym kolorze. Te zmiany nadały 308 GTi ostrzejsze rysy. Do dwukolorowej (bordowo-czarnej) kombinacji nadwozia, nazwanej Coupé Franche, dołączyło niebiesko-czarne malowanie, które wyróżnia Peugeota spośród innych hot-hatchy.

Zmiany w środku są natomiast ledwie zauważalne i obejmują zaktualizowane multimedia oraz nowych asystentów jazdy. Nawigacja TomTom Traffic 3D podpowie i zaplanuje trasę z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w ruchu drogowym, odpowiednie systemy utrzymają też auto w pasie ruchu, ostrzegą przed innym pojazdem w martwym polu i przypomną o ograniczeniach prędkości.

Peugeot 308 GTi FL - stara, sprawdzona szkoła

Mechanicznie 308 GTi pozostaje bez zmian. Napędza je ten sam silnik 1.6 o mocy 270 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Mało? Konkurencja w postaci Seata Leona Cupry i Hondy Civic Type R oferuje wyższą moc, ale Peugeot postawił na lekką konstrukcję, jak za dawnych lat, dlatego na jednego konia mechanicznego przypada tylko 4,46 kg masy. To wyraźnie czuć w czasie jazdy.

Samochód szybko i bezpośrednio reaguje na ruchy małą kierownicą, a hamulce świetnie sobie radzą nawet podczas ostrego traktowania na torze. Jedyne zastrzeżenia można mieć do wciąż zbyt dużej siły wspomagania układu kierowniczego i beznamiętnego brzmienia silnika. Po wciśnięciu guzika „Sport” zegary barwią się na czerwono, a z głośników dobiega irytujące buczenie. Lepiej zostawić ten przełącznik w spokoju i cieszyć się analogową frajdą z jazdy.

Peugeot 308 GTi FL - w punkt

To jest super. Lekkość prowadzenia, mocne hamulce, świetny silnik i bogate wyposażenie.

To nie wyszło. Ustawienie siły wspomagania kierownicy i brzmienie silnika.

Efekt WOW! Dwukolorowe malowanie nadwozia.

Kto to kupi? Fani mocnych francuskich hatchbacków, zbudowanych według starej szkoły.

Peugeot 308 GTi FL - naszym zdaniem

W czasach, gdy inni prześcigają się w liczbie trybów pracy zawieszenia, silnika i automatycznej skrzyni, Peugeot daje mechaniczną przyjemność z prowadzenia przy zachowaniu codziennej użyteczności.

Silnik t.benz. R4
Pojemność 1598 cm3
Moc maksymlana 270 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 330 Nm/1900-5500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość 4253/1863/1446 mm
Pojemność bagażnika 420 l
Masa własna 1205 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie wg producenta 6,0 l/100 km
Emisja CO2 139 g/km
Cena 139 900 zł