- W porsche 718 Boxster centralnie umieszczony silnik zapewnia idealny rozkład masy
- Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Porsche 718 Boxster jedynie 4,7 s
- Najmniejsze i najtańsze Porsche 718 Boxster po doposażeniu kosztuje abstrakcyjne 380 000 zł
Fani Porsche nie mieli ostatnio łatwo. W połowie lat 90. XX w. podnieśli lament, bo producent wycofał silniki chłodzone powietrzem. Potem „911-ka” dostała dziwaczne światła, kształtem przypominające sadzone jajko, a do salonów wjechały Cayenne (szok!) i Panamera (o zgrozo!). Teraz pora na kolejny przełom, bo niemal całkowicie znikają silniki wolnossące, a 718 ma tylko cztery cylindry.
Porsche 718 Boxster - nadwozie
W ramach modernizacji zmieniono nazwę – to już nie „Boxster”, lecz Porsche 718 Boxster. Do tego mamy m.in. nowe światła z przodu i z tyłu, ale ogólnie sylwetka i miejsce zamontowania silnika – centralnie za tylną osią – nie uległy zmianie. I dobrze, 718 wygląda dzięki temu świetnie i nadal ma składany materiałowy dach.
Porsche 718 Boxster - silnik
I tu tkwi właśnie „problem”. Testowana podstawowa wersja ma silnik w układzie bokser, ale już nie 6-, tylko 4-cylindrowy. Pojemność? Dwa litry plus turbo. Gdyby nie ułożenie cylindrów, powiedzielibyśmy, że to napęd jakiegoś zwykłego hot-hatcha. Zwłaszcza że i moc jest podobna – 300 KM.
W praktyce nowy silnik wypada jednak znakomicie, bo błyskawicznie wkręca się na obroty, dobrze ukrywa swoją naturę – liniowy przyrost mocy oraz momentu – i, traktowany łagodnie, spali o dobre 2 l/100 km mniej niż poprzednik. Osiągi? W mniej niż 5 sekund od 0 do 100 km/h mówi samo za siebie, brakuje tylko dźwięku. Nie żeby było źle, bo inżynierowie popracowali nad wydechem, ale...
Porsche 718 Boxster - prowadzenie
Centralnie umieszczony silnik zapewnia idealny rozkład masy, natomiast elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pokazuje, że nawet układ tego typu może dawać jakąś informację zwrotną. Doładowanie oznacza, że tylna oś jest bardziej nerwowa niż dotąd, więc poruszając się na granicy przyczepności, trzeba nieco ostrożniej obchodzić się z gazem.
Porsche 718 Boxster - koszty
Cena: od 230 510 zł, ale za wszystko – np. 12 638 zł za skrzynię PDK (warto!) – trzeba dopłacać. Efekt to 380 000 zł.
Porsche 718 Boxster - to nam się podoba
Przyjemny układ kierowniczy, bardzo dobre osiągi ze skrzynią PDK, pozycja za kierownicą.
Porsche 718 Boxster - to nam się nie podoba
Abstrakcyjna cena po doposażeniu, takie sobie brzmienie silnika, przestarzałe multimedia.
Porsche 718 Boxster - nasza opinia
Nie ma co lamentować, bo inżynierowie popracowali nad tym, żeby ukryć doładowany charakter silnika. Cztery cylindry? Już kiedyś w Porsche były, da się z tym żyć. Tym bardziej, że 718 Boxstera prowadzi się wręcz genialnie. I chyba nawet lepiej niż bazowe wersje „911-ki”.