Renault Talisman Grandtour – więcej przestrzeni dla pasażerów
Talisman Grandtour ma identyczny rozstaw osi jak sedan, ale jest od niego o 16 mm dłuższy i o 2 mm wyższy. Choć te kilka dodatkowych milimetrów wskazywałyby, że we wnętrzu niewiele się zmieni, to w rzeczywostości przyrost przestrzeni jest zauważalny. Zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, gdzie pasażerom przybyło 30 mm miejsca nad głową.
Kufer w kombi jest mniejszy niż w sedanie o 36 l, ale za to okazuje się bardziej praktyczny. Standardowa pojemność bagażnika Talismana Grandtoura to 572 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (możliwe także dźwigienkami od strony bagażnika) rośnie do 1681 l. Powstaje wówczas niemal płaska podłoga (lekko unosząca się do góry) o długości ponad 2 m. Dostęp do bagażnika umożliwia elektrycznie unoszona pokrywa, dostępna z funkcją automatycznego otwierania i zamykania przy pomocy ruchu stopą.
Renault Talisman Grandtour - wyposażenie jak w luksusowej limuzynie
Przednie fotele nowego kombi Renault mogą być wyposażone nie tylko w funkcję podgrzewania, ale także wentylacji i masażu. Ta ostatnia jest bardzo rozbudowana, gdyż podróżni mogą wybrać nie tylko rodzaj masażu, ale także jego siłę i prędkość. Trzeba przyznać, że funkcja ta działa naprawdę skutecznie!
Renault Talisman Grandtour - regulowane zawieszenie i tylna oś skrętna
Kto oczekuje od flagowej limuzyny Renault komfortu typowego dla aut francuskich nie będzie zawiedziony. Kombi ma identyczne zawieszenie jak sedan, a więc znakomicie pochłania wszelkie nierówności drogi. Dodatkowo kierowca ma możliwość zmiany twardości amortyzatorów, dzięki czemu może dostosować ich charakterystykę w zależności od upodobań lub rodzaju nawierzchni.
Topową wersję wyposażeniową Talismana Grandtura wyposażono w skrętną tylną oś (układ 4Control). Do prędkości 60 km/h tylne koła wykonują skręt w tym samym kierunku co przednie, co znacznie poprawia zwrotność auta, zwłaszcza podczas wykonywania manewrów na parkingu. Powyżej tej prędkości na zakrętach koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się stabilność prowadzenia, a dany zakręt można pokonać z większą prędkością niż w przypadku klasycznej osi.
Renault Talisman Grandtur - silnik jak sedanie
Kto spodziewa się, że pod maską flagowego modelu Renault znajdzie dużej pojemności silnik o co najmniej sześciu cylindrach może czuć się nieco zawiedzony. Wyśrubowane normy emisji spalin, ale także ciągła pogoń za cięciem kosztów sprawiły, że w Talismana Grandtur wyposażono wyłacznie w małe silniki o poj. 1.5 i 1.6 litra.
Najmniejszy to podstawowy czterocylindrowy turbodiesel o mocy 110 KM. Seryjnie współpracuje z 6-stopniową skrzynią manulaną, opcjonalnie z 2-sprzęgłową automatyczną EDC. Jednostki o pojemności 1.6 to zarówno 150 jak i 200-konny benzyniak, ale także 130 i 160-konny turbodiesel. Obydwa silniki benzynowe i mocniejszy turbodiesel występują wyłącznie z dwusprzęgłową przekładanią (odpowiednio z sześcioma lub siedmioma przełożeniami), 130-konny dCi podobnie jak podstawowy z obydwoma rodzajami skrzyń (man. i aut. - obie o 6 przełożeniach).
Renault Talisman Grandtour - dane techniczne
Silniki Talismana Grandtour | 1.5 dCi 110 turbodiesel | 1.6 dCi 130 turbodiesel | 1.6 dCi 160 turbodiesel | 1.6 150 t.benz. | 1.6 200 t.benz. |
Moc maksymalna | 110 KM/4000 obr./min | 130 KM/4000 obr./min | 160 KM/4000 obr./min | 150 KM/5200 obr./min. | 200 KM/6000 obr./min |
Maks. mom. obr. | 260 Nm/1750 obr./min | 320 Nm/1750 obr./min | 380 Nm/1750 obr./min | 220 Nm/1750 obr./min | 260 Nm/2500 obr./min |
Przysp. 0-100 km/h | 12,2 s | 10,8 s | 9,6 s | 9,9 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 200 km/h | 213 km/h | 209 km/h | 231 km/h |
Średnie spalanie | 3,7 l/100 km | 4,0 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,8 l/100 km |
Renault Talisman Grandtour - nowoczesne systemy na pokładzie
Jak przystało na markę, która od lat kojarzona jest z bezpieczeństwem na pokładzie nowego kombi Renault nie zabraknie nowoczesnych asystentów jazdy. Wśród nich znajdziemy m.in.:
System kontroli pasa ruchu, który ostrzega wizualnie i dźwiękowo o niezamierzonym przecięciu linii pasa ruchu bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu.
Sygnalizator bezpiecznej odległości - zmienia kolor z zielonego na pomarańczowy i na czerwony, gdy Talisman znajdzie się w niebezpiecznej odległościo od poprzedzającego pojazdu.
Czujnik martwego pola - dioda LED w lusterku wstecznym włącza się by ostrzec przed potencjalnym ryzykiem kolizji z innym pojazdem znajdującym się w martwym polu.
Aktywny tempomat - automatycznie dostosowuje prędkość w celu zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.
Easy Park Assist - system automatycznego parkowania działający przy manewrach: równoległych, prostopadłych lub skośnych.
Ceny Renault Talisman Grandtour
LIFE | ZEN | INTENS | INITIALE PARIS | ||
BENZYNA | Energy TCE 150 EDC | 108 900,00 zł | 115 900,00 zł | ||
Energy TCe 200 EDC | 124 400,00 zł | 148 400,00 zł | |||
DIESEL | Energy dCi 110 | 96 900,00 zł | |||
Energy dCi 130 | 108 900,00 zł | 115 900,00 zł | |||
Energy dCi 130 EDC | 122 400,00 zł | ||||
Energy dCi 160 EDC | 120 900,00 zł | 127 900,00 zł | 151 900,00 zł |
Renault Talisman Grandtour - nasza opinia
Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, nowoczesne rozwiąznia techniczne, wysoka jakość wykonania, praktyczne wnętrze oraz duża wygoda podróżowania sprawiają, że nowy Talisman Grantour jest ciekawą propozycją w segmencie D.
Renault Talisman Grandtour ma dużo zalet by walczyć z rywalami, ale czy z tej walki wyjdzie zwycięzko to już zależy od upodobań klientów. A te w tym segmencie są bardzo specyficzne bowiem, duża grupa klientów kieruje się nie walorami technicznymi i ceną, a prestiżem i postrzeganiem marki. Trzymamy kciuki z Talismana!