- Warto dopłacić za komplet głośników z subwooferem. System Seat Sound System nie jest przy tym drogi. Dopłata wynosi 1224 zł
- Godna polecenia jest opcja Full Link. Kosztuje mniej niż np. w Volkswagenie, a przyda się miłośnikom smartfonów.
- Za najlepszy zestaw nawigacji trzeba dopłacić bardzo dużo – prawie 7000 zł. To zbyt dużo
Cóż, tanio nie jest. Za udane radio multimedialne Navi System Plus trzeba dopłacić prawie 7000 zł (a ściślej 6970 zł). A to już dość spora kwota. Na szczęście za komplet 9 głośników z subwooferem trzeba dopłacić jedynie 1224 zł. A to zaś niezbyt wygórowana suma. Niestety to jeszcze nie koniec wydatków. Trzeba bowiem policzyć jeszcze 696 zł za opcję Full Link (gorąco polecam), czyli po prostu dostęp do takich funkcji jak Android Auto, CarPlay czy MirrorLink. Jeśli jeszcze doliczyć bezprzewodową ładowarkę (849 zł) to okazuje, że dopłata za udany system multimedialny z przyzwoitym nagłośnieniem to wydatek ponad 9000 zł! Drogo!
Przyzwoite nagłośnienie w przypadku Leona X-Perience nie oznacza przy tym konieczności inwestycji w najdroższy zestaw BeatsAudio. Już komplet tradycyjnie nazwany Seat Sound System to dobra inwestycja. Kosztuje nieco ponad 1200 zł (dla porównania w Skodzie Octavia dopłata ze zestaw Canton to 2000 zł).
W Seacie można liczyć na dobre i emocjonujące brzmienie z bardzo przyzwoitym basowym uzupełnieniem. Nie jest to oczywiście nagłośnienie na miarę zestawów Bowers& Wilkins z Volvo, ale jest w pełni porównywalne np. z Dynaudio w Volkswagenach czy Cantonem w Skodach. By dopasować charakterystykę brzmienia do swoich upodobań, warto skorzystać z opcji procesora dźwięku i porównać ustawienia dla kierowcy oraz dla wszystkich pasażerów. Różnica w brzmieniu jest dość spora.
Dodatkiem godnym polecenia jest opcja Full Link. To nic innego jak dostęp do takich funkcji jak Android Auto, CarPlay czy MirrorLink. W Seacie kosztuje o 4 zł mniej niż w Skodzie i prawie o 100 zł mniej niż w Golfie. Przyda się, by w pełni wykorzystać możliwości smartfona. A te są całkiem spore, szczególnie po ostatnich zmianach, jakie m.in. dokonało Apple.
W Seacie wypróbowaliśmy już najnowszą wersję CarPlay z różnymi aplikacjami nawigacyjnymi. Nieźle sprawuje się Google Maps jak i ostrzegacz Waze. Mieliśmy również okazję wypróbować przedprodukcyjną wersję aplikacji Sygic w trybie CarPlay. W sumie każdy z programów nawigacyjnych z telefonu (także w trybach Android Auto i MirrorLink) to ciekawa alternatywa dla fabrycznej nawigacji. Ta jednak wbrew pozorom nie jest dużo gorsza od programów w smartfonie.
Fabryczną nawigację łatwo bowiem zaprogramować. Świetnym rozwiązaniem jest wyświetlanie wskazówek nie tylko na 8 calowym ekranie w konsoli, ale także na mniejszym pomiędzy zegarami. Brakuje tylko jednej, ale bardzo istotnej funkcjonalności – danych o korkach. W Seacie zastosowano jedynie informacje pobierane z radiowych kanałów TMC/ TMC Pro. Niestety fabryczna nawigacja nie współpracuje z polskimi operatorami systemu TMC (czekamy na informacje od polskiej centrali Seata czy coś zmieni się w tym zakresie). To zaś oznacza, że nawigacja prowadzić będzie przede wszystkim głównymi drogami. Jednego przy tym możemy być pewni. Bez względu na zaproponowaną trasę dotrzemy do celu. A tam trzeba się będzie przygotować na niespodziankę.
Tą niespodzianką jest wyjątkowo wrażliwy system hamowania awaryjnego chroniący nas przed kolizją. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że system reaguje nawet przy dojeżdżaniu do dość niskiego krawężnika czy niewielkiego progu podczas wjazdu do garażu. Żaden z tych elementów nie jest groźny. Krawężnik i próg są bowiem tak niskie, że nie ma żadnej możliwości kontaktu ze zderzakiem. Lepiej zatem dojeżdżać bardzo powoli, by uniknąć mocnego hamowania.
Dziennik testu:
Przebieg:7007 km
Spalanie: 7,5 l/100 km
Usterki: brak
Seat Leon 2.0 TDI X-Perience - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1968 cm3, R4, turbo diesel |
Moc | 150 KM przy 3500-4000 obr./min |
Moment obrotowy | 340 Nm przy 1750-3000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa aut., napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 s |
Średnie zużycie paliwa | 4.8 l/100 km (producent) |
Cena | 127 400 zł |
Nawigacja Sygic z trybie CarPlay. To jeszcze próbna wersja aplikacji
Tryb nocny nawigacji z telefonu w trakcie działania funkcji Apple CarPlay. Skorzystamy z niej po podłączeniu telefonu iPhone. 8 calowy ekran w konsoli jest wystarczający
Subwoofer opcjonalnego systemu audio Seat Audio System. Gra na tyle dobrze, że jest wart dopłaty nieco ponad 1200 zł.
W pakiecie Seat Sound System jest 9 głośników łącznie z subwooferem. Jakość dźwięku jest na tyle dobra, że nie trzeba inwestować w lepsze nagłośnienie. Pamiętajmy przy tym o jednym: by zyskać lepsze brzmienie, trzeba będzie wydać sporo nie tylko na sprzęt ale i montaż
Ładnie i funkcjonalnie. Wygodne i przejrzyste menu radia z 8 calowym ekranem. Funkcja ruch drogowy nie przyda się w Polsce. Ale za to Full Link jak najbardziej. Funkcji Seat Media Control nie udało nam się uruchomić w zestawieniu z telefonem z Android
Wygodne przyciski do zmiany nagrań oraz poziomu głośności. To bardzo dobre i sprawdzone rozwiązanie.
MirrorLink po podłączeniu kompatybilnego telefonu z Android. Z HTC U Ultra Seat dobrze współpracował. Czasami zdarzało się opóźnienie w rozpoznaniu funkcji MirrorLink.
Android Auto działa tylko wówczas, gdy pobierzemy aplikację spoza sklepu Google Play. W Polsce Android Auto jest wciąż oficjalnie niedostępny. Na zdjęciu Android Auto z telefonu HTC U Ultra
Menu aplikacji MirrorLink po podłączeniu kompatybilnego telefonu. Ikony z dodatkowym przekreślonym kółkiem to programy, które nie działają w trakcie jazdy
Tryb MirrorLink. Przy odrobinie cieprliwości można na postoju wyświetlić na ekranie Seata praktycznie każdą aplikację. Także gry.
Głośnik centralny systemu audio Seat Audio System. Ma spory wpływ na brzmienie przy wykorzystaniu korekcji DSP
Świetne rozwiązanie. Gdy skorzystamy z fabrycznej nawigacji to wówczas wskazówki pojawią się na ekranie między zegarami
Niestety błędy w tłumaczeniu wciąż się zdarzają.
Fabryczna nawigacja w akcji. Jedną z zalet jest możliwość wyświetlenia dodatkowego okna. Może się na nim pojawić lista wskazówek, dane z radia albo kompas