Pod maską naszego Leona pracuje klasyczny diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM. Ucieszył nas też fakt, że mamy do dyspozycji automatyczną dwusprzęgłową skrzynkę biegów o 7 przełożeniach, która szczególnie w przypadku diesla podnosi wygodę prowadzenia. W wersji X-Perience nie wymaga dopłaty.
Poza automatem w mieście przydaje się funkcja z przyciskiem znajdującym się koło lewarka zmiany biegów, która blokuje hamulec na postoju. Nie tylko podnosi komfort jazdy, ale również usprawnia start ze świateł. Wygodny jest też tzw. bezkluczykowy dostęp do samochodu. Kiedy w mieście często wsiadamy i wysiadamy z samochodu, nie trzeba sięgać do kieszeni i szukać kluczyka. Wystarczy pociągnąć za klamkę i zamek automatycznie ustępuje. Przed wścibskimi spojrzeniami chronią również przyciemniane szyby tylne oraz rolety.
W centralnej części deski rozdzielczej przyciąga uwagę się 5-calowy ekran multimediów z nowym oprogramowaniem (Media System Colour), który również nie wymaga dopłaty. Nawigowanie po licznych funkcjach systemu jest logiczne i przejrzyste. Ale niestety wiemy, że może być jeszcze lepiej. Niedawno mieliśmy okazję jeździć Seatem Arona, który ma wyświetlacz w jakości tego ze smartfonów i dwa pokrętła do obsługi.
Jedno, tak jak w Leonie, służy do regulacji głośności. Drugie, którego nieco brakuje w naszym aucie, pozwala np. szybko zmieniać skalę w nawigacji. Doskwiera też brak możliwości wyboru trybu jazdy. Możemy natomiast sterować skrzynią biegów z pomocą łopatek przy kierownicy. Nasz samochód wyposażony jest też w Seat Sound System z 9 głośnikami i subwooferem za 1224 zł. Brzmi przyzwoicie, ale w ofercie jest również wersja BeatsAudio za 2013 zł, która jest warta swojej ceny. Zbliża się jesień, więc będzie to znakomita okazją do sprawdzenia nowoczesnych reflektorów ledowych z funkcją jazdy autostradowej (Pakiet Full LED), które należą do wyposażenia standardowego.
Cennik Leona w wersji X-Perience rozpoczyna się od kwoty 89 100 zł za wersję z silnikiem 1.4 TSI (125 KM) i napędem na przednie koła. Za silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM i napęd 4x4 trzeba zapłacić w ofercie promocyjnej 127 400 zł. X-Perience to najbardziej wszechstronna wersja Leona, jaka jest w ofercie.
Seat Leon X-Perience nie będzie miał łatwo, ponieważ niedawno zakończyliśmy test kompaktowego Hyundaia I30 również w wersji kombi, który przez pół roku pokonał ponad 20 tys. km bez najmniejszej awarii. Zapraszamy do śledzenia kolejnych relacji z jazdy Leonem X-Perience
Dziennik testu:
Przebieg: 130 km
Spalanie –7,7 l/100 km
Usterki: brak
Seat Leon 2.0 TDI X-Perience - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1968 cm3, R4, turbo diesel |
Moc | 150 KM przy 3500-4000 obr./min |
Moment obrotowy | 340 Nm przy 1750-3000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa aut., napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 s |
Średnie zużycie paliwa | 4.8 l/100 km (producent) |
Cena | 127 400 zł |