Pierwsze wrażenie zza kierownicy: Skoda Karoq to Seat Ateca z bardziej miękkim zawieszeniem i nowocześniejszym, pojemniejszym wnętrzem. Oba modele dzielą te same podzespoły, które „doprawiono” filozofią każdej z marek. Na krętych, mocno wyboistych drogach Sycylii, na których Skoda zorganizowała prezentację, czeski SUV przekonał nas stabilnością prowadzenia, zwinnością i sporymi rezerwami w filtrowaniu nierówności – grzeszki polskich drogowców nie powinny być Karoqowi straszne.
Jeździliśmy 150-konnym TDI z ręczną skrzynią biegów i napędem 4x4. W takim wariancie Karoq ma przy tylnej osi wielowahaczowe zawieszenie, które w opcji może być wyposażone w adaptacyjne amortyzatory. „Ośki” występują tylko z belką skrętną i nieregulowanym zawieszeniem. Dwulitrowy diesel świetnie pasuje do tego SUV-a. Jest dobrze wyciszony i elastyczny. W przyszłym roku ofertę uzupełni jeszcze 190-konna wersja, a napęd 4x4 będzie można łączyć także ze słabszymi jednostkami.
Skoda Karoq - w terenie też coś potrafi
Wbrew pozorom Karoq nie jest stricte miejsko-asfaltowym SUV-em. Wersje z 4x4 mają tryby jazdy Offroad i Snow, elektronicznie symulowaną blokadę tylnego dyferencjału oraz asystentów zjazdu i podjazdu. Prześwit wynosi 183 mm, a za 700 zł można zamówić komplet osłon chroniących silnik, przewody hamulcowe i wiązki kabli. W tej klasie SUV-ów to już całkiem sporo.
Na co dzień klienci mimo wszystko bardziej docenią wygodne fotele, łatwy w obsłudze, dobrze wykonany i pełen praktycznych rozwiązań kokpit, a także świetną widoczność. 521-litrowy bagażnik i przestronny tył kabiny czynią z Karoqa rodzinne auto. Za dopłatą 1800 zł kanapa może być regulowana. Lista opcji pozwala też zamówić cały zastęp asystentów kierowcy, wirtualne zegary i cztery podgrzewane siedzenia.
Topowy Karoq może kosztować nawet 150 000 zł, ale bazowa cena też nie jest niska i wynosi 87 900 zł za wersję 1.0 TSI. Nissan Qashqai wyjściowo jest tańszy, ale znacznie gorzej wyposażony. Skoda ma w standardzie m.in. automatyczną klimatyzację, czujniki cofania, dotykowy ekran, alufelgi i system unikania kolizji. No i niestety, też jeden cylinder mniej...
Skoda Karoq - w punkt
To jest super. Wygodna i przestronna kabina.
To nie wyszło. Brak pokręteł w systemie Columbus.
Efekt WOW! Praktyczny całokształt.
Kto to kupi? Osoby, dla których Qashqai jest przyciasny i zbyt nudno jeździ.
Skoda Karoq - dane techniczne
Dane producenta | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
Silnik | t.benz./R3/12 | t.benz./R4/16 | t.diesel./R4/16 | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 | 1498 | 1598 | 1968 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 115/5000-5500 | 150/5000-6000 | 115/3250-4000 | 150/3500-4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 200/2000-3500 | 250/1500-3500 | 250/1500-3200 | 340/1750-3000 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/ręczna 6b (DSG 7) | 4x4/ręczna 6b (DSG7) | ||
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4382/1841/1603 | |||
Rozstaw osi/prześwit (mm) | 2630/183 | |||
Pojemność bagażnika (l) | 521-1630 (standardowa kanapa) | 479/558-1605/1810 (przesuwana kanapa) | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,6 (10,7) | 8,4 (8,6) | 10,7 (10,9) | 8,7 (9,3) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 187 (186) | 204 (203) | 188 (188) | 196 (195) |
Spalanie (l/100 km) | 6,3/4,8/5,4 | 6,6/4,8/5,5 | 5,0/4,4/4,6 | 5,9/4,5/5,0 |
Cena (zł) | 87 900 | 95 400 | 99 900 | 116 400 |
Skoda Karoq - naszym zdaniem
Volkswagen nigdy nie pozwoli Skodzie zbudować klasycznego kompaktu, więc ta idzie drogą Nissana: stawia na SUV-a. Karoq robi świetne pierwsze wrażenie, ale w bardzo drogiej wersji.
Porządek, dobra czytelność, solidna jakość. Szkoda tylko, że topowa stacja multimedialna nie ma pokręteł ani guzików głównych funkcji.
Karoq jest pierwszą Skodą, w której będzie można zamówić wirtualne zegary. Są podobne do tych z nowego Volkswagena Polo.
Świetnie wyprofilowane i bardzo wygodne, dobrze trzymające fotele. Pod siedzeniem pasażera ukryto parasol, oparcie można złożyć na płasko.
Dużo miejsca z tyłu, dorośli siedzą wygodnie. Regulowana kanapa kosztuje 1800 zł.