Skoda Karoq to całkowicie nowy kompaktowy SUV czeskiej marki. Stylistyka pojazdu ściśle nawiązuje do wyglądu innych modeli Skody dzięki czemu już na pierwszy rzut oka widać z jaką marką mamy do czynienia. Z przodu dominują charakterystyczne reflektory o geometrycznych kształtach. Pomiędzy nimi usytuowano wykończoną chromem atrapę chłodnicy.
Z tyłu płaskie lampy w kształcie klina zostały podzielone na dwie części - zewnętrzny segment zachodzi na bok samochodu, wewnętrzny osadzono w klapie bagażnika. Jak przystało na SUV-a o terenowy wizerunek dba nie tylko powiększony prześwit, lecz także plastikowe nakładki na nadkolach.
Skoda Karoq ma długość 4.382 mm, szerokość 1.841 mm i wysokość 1.605 mm. Do tego dochodzi duży rozstaw osi – 2638 mm. Powiększenie wymiarów sprawiło, że pasażerowie mogą się cieszyć dobrą przestronnością wnętrza w obu rzędach siedzeń.
Pozytywnie oceniamy równiez pojemność bagażnika 521-1630 l. W połączeniu z opcjonalną tylną kanapą VarioFlex bazowa pojemność bagażnika jest zmienna i wynosi 479-588 l. VarioFlex oznacza trzy oddzielne miejsca siedzące kanapy, które osobno można przestawiać jak i całkowicie wymontować z samochodu.
Skoda Karoq - nowi asystenci jazdy
Skoda Karoq ma być samochodem, który zapewni jadącym maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Dlatego na pokładzie nie zabraknie wspomagania parkowania, asystenta pasa ruchu, czy wspomagania jazdy w korku. Większe bezpieczeństwo zapewniają również funkcje: wykrywanie pojazdów w martwej strefie, nadzór odstępu, Front Assist z ochroną pieszych oraz wykrywanie zmęczenia kierowcy.
Skoda Karoq będzie dostępna z jednym z pięciu silników do wyboru – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowością w ofercie są obie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki te mają pojemność skokową 1,0, 1,5, 1,6 i 2,0 litry, zakres mocy sięga od 85 kW (115 KM) do 140 kW (190 KM).
Z wyjątkiem topowego silnika wysokoprężnego wszystkie jednostki można zamówić z ręczną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów albo z 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Silnik 2,0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) seryjnie współpracuje z napędem 4×4 i 7-stopniową skrzynią biegów DSG.
Szczególną cechą nowego silnika 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) jest funkcja wyłączania cylindrów ACT. Drugi i trzeci cylinder są wyłączane, gdy nie jest potrzebna duża moc. Dzięki temu pracuje on oszczędniej i zależnie od stylu jazdy pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Funkcja ACT jest aktywna w zakresie prędkości obrotowej między 1.400 a 4.000 obr./min i do prędkości 130 km/h.
Od wersji wyposażenia Ambition opcjonalnie samochód może mieć funkcję wyboru profilu jazdy z trybami Normal, Sport, Eco, Individual i Snow (4x4). Tryb Offroad w wersji z napędem na cztery koła dodatkowo polepsza właściwości jezdne na bezdrożach.
W ofercie nie zabraknie również adaptacyjnego zawieszenia DCC. Dzięki niemu kierowca może wybrać jedną trzech charakterystyk zawieszenia: Comfort, Normal lub Sport.
Po raz pierwszy w Skodzie zastosowany zostanie cyfrowy zestaw wskaźników. Zaprogramować można cztery układy graficzne wyświetlania informacji:
Układ klasyczny (Classic)
Układ cyfrowy (Digital)
Układ informacyjny (Infoprofile)
Układ zredukowany (Reduced)
Skoda Karoq trafi do sprzedaży w Polsce w ostatnim kwartale tego roku.
Skoda Karoq - naszym zdaniem
Zmiana nazwy sugeruje, że Skoda wprowadza nową jakość w klasie kompaktowych SUV-ów, a jednocześnie zrywa z przeszłością. Rzeczywiście systemy, które znalazły się teraz na pokładzie sprawiają, że samochód jest nowoczesny, a tym samym może zapewniać komfortową i bezpieczną jazdę. Mamy tylko nadzieję, że ceny samochodu będą równie atrakcyjne co jego wyposażenie.