Skoda Octavia Scout wyposażona jest w nowoczesny i efektywny napęd, znany już z choćby z Octavii 4x4. Jest nim układ Haldex piątej generacji, który bije poprzednika na głowę i jest przy tym od niego lżejszy o 1,5 kg. W połączeniu z dużym prześwitem, o 3 cm większym niż w standardowej Octavii, wersja Scout zapewnia ponadprzeciętne możliwości zjazdu z utwardzonych szlaków.

Testy nowej Skody Octavii Scout odbywały się między innymi w mieście, gdzie okazała się być bardzo wygodnym rodzinnym samochodem, jak i na wiejskich drogach w okolicy Hamburga, gdzie nie bała się zjazdu z twardego i równego asfaltu i off-roadowej jazdy po leśnym terenie.

Napęd na cztery koła sterowany jest w pełni automatycznie. Producent nie przewidział możliwości jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy, w postaci choćby wyboru trybu jazdy, w zależności od nawierzchni i potrzeb. Na szczęście układ działa wzorowo, błyskawicznie i niezauważalnie dla kierowcy dołączając napęd na tylne koła w trakcie jazdy.

Więcej możliwości Skody Octavii Scout poznaliśmy na torze ADAC pod Hamburgiem. Tam pojemny, rodzinny samochód zmienił swoje oblicze w bardzo zwinną i dzielną terenówkę. Scout nie miał żadnych problemów z jazdą w mocnym przechyle na stromym trawersie, czy podjazdem pod bardzo strome, szutrowe zbocze. Podczas podjazdu świetnie sprawdzał się system elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego.

Do Skody Octavii Scout wybrać można jeden z trzech silników: benzynowy (1.8 TSI/180 KM) lub wysokoprężne (2.0 TDI/150 KM lub 2.0 TDI/184 KM). Warto zwrócić uwagę na najmocniejszą jednostkę, będącą połączeniem silnika 2.0 TDI z napędem 4x4 i skrzynią DSG. Zapewnia ona imponujący moment obrotowy 380 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niespełna 8 s.

Dla kogo jest Skoda Octavia Scout? Z ceną zaczynającą się na polskim rynku od 112 550 zł znajdzie nabywców wśród osób, które od samochodu oczekują ponadprzeciętnych zdolności terenowych, ale nie potrzebują do tego SUV-a.