Gdy w 2008 roku testowaliśmy po raz pierwszy trzecią generację Forestera, chwaliliśmy go za dopracowany układ napędowy (stały z rozdziałem siły napędowej 50:50), stylistykę i przestronność nadwozia, a krytykowaliśmy za zawieszenie (głośna praca, znaczne wychyły nadwozia) oraz nieprecyzyjną skrzynię biegów (haczenie podczas zmiany przełożeń).
Poliftingowy model (modernizacje przeprowadzono na początku 2011 roku), choć na pierwszy rzut oka nie różni się od poprzednika, został znacznie poprawiony. W aucie pojawił się nowy silnik benzynowy (nadal bokser), który mimo takiej samej jak w poprzedniku mocy zapewnia niższe spalanie (o 10 proc.) i lepszą elastyczność.
Zmianom uległo również zawieszenie. Bez uszczerbku dla komfortu jazdy nabrało ono teraz bardziej sportowego charakteru, tym samym zapewnia samochodowi lepsze trzymanie się drogi. Wychyłów nadwozia i haczenia skrzyni biegów nie udało się w pełni wyeliminować, ale z pewnością są teraz znacznie mniej odczuwalne.
Wyciszono natomiast pracę zawieszenia i wzbogacono wyposażenie pojazdu – Forester już od wersji Comfort ma seryjną kamerę cofania.
Gdy w 2008 roku testowaliśmy po raz pierwszy trzecią generację Forestera, chwaliliśmy go za dopracowany układ napędowy (stały z rozdziałem siły napędowej 50:50), stylistykę i przestronność nadwozia, a krytykowaliśmy za zawieszenie (głośna praca, znaczne wychyły nadwozia) oraz nieprecyzyjną skrzynię biegów (haczenie podczas zmiany przełożeń).
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany
Subaru Forester: czy może być bardziej dopracowany