Nowy maluch Suzuki w sprzedaży w Polsce pojawi się wiosną 2016 roku. O klienta będzie walczyć m.in. ze Skodą Fabią – Baleno ma niemal takie same wymiary zewnętrzne, jak czeski model. Co istotne, wymiary nadwozia przekładają się na przestronność wnętrza. Dużo miejsca wygospodarowano zarówno nad głowami, jak i na nogi pasażerów podróżujących z tyłu.

O ile do przestronności nie mamy żadnych zastrzeżeń, o tyle przydałoby się popracować nad jakością materiałów, a fotele powinny być większe. Nie można się za to przyczepić do stylistyki nowocześnie wyglądającego kokpitu, choć obsługa klimatyzacji mogłaby być łatwiejsza. Zaletą nadwozia Baleno jest bagażnik. Pojemność 355 l to jedna z lepszych wartości w tej klasie aut. Skoda Fabia ma o 25 l mniejszy kufer.

Do napędu przewidziano dwa benzynowe silniki. Słabsza, 90-konna jednostka ma cztery cylindry i pojemność 1,2 litra. Ten motor w przyszłości ma być wykorzystany do napędu odmiany hybrydowej, która według zapewnień producenta będzie średnio spalać 3,9 l/100 km. Tym samym powstanie zatem pierwsza hybryda w historii Suzuki.

Podczas pierwszych jazd mogliśmy jednak sprawdzić samochód z litrowym, 3-cylindrowym doładowanym motorem. Ta żwawa jednostka napędowa sprawia, że prowadzenie auta okazuje się całkiem przyjemne. Od 2 do 6 tys. obr./min silnik równomiernie ciągnie i ani przez chwilę nie wyczuwa się dziury turbinowej. Standardowo motor współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. W opcji jednak przewidziana jest również automatyczna przekładnia.

Radość z jazdy psuje nieco działanie zawieszenia, gdyż nie radzi sobie ono dobrze z tłumieniem nierówności nawierzchni. Pod tym względem życzylibyśmy sobie lepszego dopracowania tego elementu. Według zapewnień producenta na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów asystujących, jak aktywny tempomat czy układ unikania kolizji, a we wnętrzu będzie można skorzystać z rozbudowanego systemu multimedialnego z funkcją MirrorLink. Ceny auta nie są jeszcze znane.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - dane techniczne

Silnik t.benz. R3
Pojemność 998 cm3
Moc 111 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/2000 obr./min
Napęd na koła przednie
Skrzynia biegów 5b. manualna
Dł./szer./wys. 3995/1745/1470 mm
Rozstaw osi 2520 mm
Pojemność bagażnika 355 l
Średnie zużycie paliwa 4,3 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet to nam się podoba - Pojemny bagażnik i dużo miejsca dla pasażerów to niewątpliwe atuty nowego Suzuki.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet to nam się nie podoba - Zawieszenie mogłoby być bardziej dopracowane, a plastiki we wnętrzu – mieć lepszą jakość.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet nasza opinia

Zgrabne nadwozie, dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż, a do tego hybrydowa wersja. Baleno ma duże szanse na sukces. Jest tylko jeden warunek – do tych wszystkich zalet musi dołączyć konkurencyjna cena.