Marka DS technicznie bazuje na Citroënach, ale twierdzenie, że są to tylko zmodyfikowane popularne modele, byłoby krzywdzące. Wystarczy spojrzeć na C3 i DS 3. Pierwszy ma 5-drzwiowe nadwozie, drugi – bardziej stylowe, 3-drzwiowe. Ostatnio pokazano nowe C3, a DS 3 musiało zadowolić się liftingiem – bazuje na starszej wersji. Zmiany mocno uatrakcyjniły sylwetkę. Z przodu pojawiła się „skrzydlata” osłona chłodnicy DS Wings (nawiązująca do większych DS) i reflektory LED Vision, które wymagają dopłaty 4000 zł.

{ "copyright": { "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "creators": [ { "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki", "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32" } ], "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDE7MDA_/3c205099093bd132986c058270e4a561.jpeg", "caption": "W DS 3 nie brakuje ciekawych stylistycznie elementów. Wnętrze błyszczy!", "uuid": "5367ed33-e8d3-5a91-b4b3-e43f08edaa91", "size": { "height": 900, "width": 1600, "bytes": 249095 }, "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "3c205099093bd132986c058270e4a561", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } W DS 3 nie brakuje ciekawych stylistycznie elementów. Wnętrze błyszczy! Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
W DS 3 nie brakuje ciekawych stylistycznie elementów. Wnętrze błyszczy!

Nadwozie. Zdecydowanie na plus! Ciekawy wygląd, dobre materiały wykończeniowe, wręcz nieskończone możliwości personalizacji – jeśli nie pożałujecie pieniędzy w salonie, raczej nie musicie obawiać się spotkania na ulicy drugiego takiego samego egzemplarza. Są też wady: kanapa nie może być wzorcem przestronności, a siedzące na niej osoby nawet nie uchylą szyb. Ale chyba jasne, że to auto dla indywidualistów, a nie skrupulatnie liczących litry w bagażniku.

{ "copyright": { "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "creators": [ { "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki", "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32" } ], "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDM7MDA_/d62ac628f0d07cd6f650f08c41fac719.jpeg", "caption": "Silnik 1.6 ma turbinę oraz wtrysk bezpośredni.", "uuid": "c494766c-7926-50f3-a55f-b9a9120f3fcf", "size": { "height": 901, "width": 1600, "bytes": 481231 }, "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "d62ac628f0d07cd6f650f08c41fac719", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } Silnik 1.6 ma turbinę oraz wtrysk bezpośredni. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Silnik 1.6 ma turbinę oraz wtrysk bezpośredni.

Silnik. Wersja THP ma fantastyczne parametry. Przy niemal każdej prędkości szybko reaguje na wciśnięcie gazu. Średnio pali o około 2 l więcej na 100 km, niż podaje producent, ale to i tak nieźle w kontekście osiągów. Do normalnej jazdy odmiana Performance (208 KM!) wydaje się zbędna.

Prowadzenie. Auto porusza się pewnie, w podwoziu widać rezerwy, choć podczas ostrego startu trzeba pamiętać, że to tylko „ośka”. Zastrzeżenia można mieć do dużej siły wspomagania układu kierowniczego.

{ "copyright": { "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "creators": [ { "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki", "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32" } ], "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTM7MDA_/99647fdb878e559c2e85bebd57dc768c.jpeg", "caption": "DS 3: ładne kształty, mocny silnik, ciekawe dodatki.", "uuid": "886527e2-f316-5949-8ba7-8554ed46fb53", "size": { "height": 901, "width": 1600, "bytes": 300643 }, "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "99647fdb878e559c2e85bebd57dc768c", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } DS 3: ładne kształty, mocny silnik, ciekawe dodatki. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
DS 3: ładne kształty, mocny silnik, ciekawe dodatki.

Koszty. To na pewno trudny rozdział, ale raczej nie kluczowy dla nabywców DS. Ważniejsze, że za minimum 86 000 zł (za auto z silnikiem 1.6; w praktyce z dodatkami warto mieć na DS 3 110-120 000 zł) otrzymują ciekawy produkt.

DS 3 1.6 THP Be Chic - dane techniczne

Silnik t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 165/6000
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 240/1400
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6
Długość/szerokość/wysokość (mm) 3948/1715/1458
Pojemność bagażnika (l) 285-980
Masa własna/ładowność (kg) 1140/465
Cena wersji Be Chic 85 900 zł

DS 3 1.6 THP Be Chic - osiągi (dane fabryczne)

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 218 km/h
Spalanie w mieście 7,1 l/100 km
Spalanie poza miastem 4,6 l/100 km
Spalanie średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Teoretyczny zasięg 890 km
Minimalna średnica zawracania 10,2 m

DS 3 1.6 THP Be Chic - naszym zdaniem:

Nie wszyscy lubią świecidełka, ale też DS 3 nie jest autem dla każdego. Zasługuje na pochwały za konsekwencję – jeśli ktoś polubi ten styl, z pewnością będzie zadowolony z auta!