Uśmiech na twarzy naszego testera mówi w zasadzie wszystko. Nieczęsto zdarza się, aby kierowca testujący auto wykazał się tak drobiazgowa znajomością tematu i tak dokładnie opisał właściwości testowanego samochodu. Po naprawdę wnikliwej ocenie przyszła pora na podsumowanie. Dzieki możliwości testowania tego samochodu poznałem, jak wiele funkcji i rozwiązań pomaga kierowcy. Nowa Kia cee'd? Chcę ją mieć! - powiedział Piotr w dzienniku testu.

Piotr okazał się niebywale konkretnym testerem. Dlatego od razu przejdziemy do konkretów. Jako wiodące zalety auta nasz tester wymienił... Zobaczcie sami: „Wielofunkcyjna kierownica, przestronne wnętrze, duży bagażnik, wysoka dynamika jazdy i świetna automatyczna skrzynia biegów, ekonomiczne zużycie paliwa, system mocowania bagaży, doświetlanie zakrętów, przejrzysty kokpit...”. Moglibyśmy jeszcze długo wymieniać cechy, które bardzo przypadły do gustu naszemu kierowcy, ale skupimy się na spalaniu, bowiem to nie pierwszy tester koreańskiego kombi, który podkreśla, jak oszczędny jest silnik benzynowy 1.6 GDI. Dynamiczna jazda po Warszawie przyniosła wynik 9-10 l/100 km, a szybka jazda poza miastem – 7,8-8,5 l/100 km. Normalna codzienna jazda miejska przekłada się na 8-9 litrów benzyny na 100 km – jak na zakorkowaną stolicę to rewelacyjny wynik. Po aktywowaniu trybu oszczędnego, spalanie w mieście spada do 7,5-8,3 l/100 km, a podczas spokojnej jazdy na trasie Kia spaliła 6-6,5 l/100 km. Cee’d SW sprawdził się także podczas jazdy po autostradzie, gdzie Piotr docenił dobre wyciszenie szumów powietrza opływającego nadwozie.Piotr docenił praktyczność i wszechstronność kabiny, w której obok przestronności na pochwałę zasługują liczne schowki, w tym uchwyty na napoje. Kia cee'd SW to auto, w którym nasz tester czuł się bezpiecznie, między innymi dzięki świadomości zastosowania licznych systemów chroniących kierowcę i pasażerów, jak układ dynamicznej kontroli stabilności czy komplet poduszek powietrznych.