Diesel nie ma już sensu? Toyota od lat rozwija technikę hybrydową, dzięki czemu ma w swojej ofercie propozycje praktycznie dla każdego. Tym razem pod lupę wraz z naszymi Czytelnikami wzięliśmy rodzinne kombi, czyli hybrydowego Aurisa. Czy ten model może spełnić ich oczekiwania?
Zaczniemy od tego, na co wszyscy zwracają uwagę, czyli od wyglądu. Zaproszonym Czytelnikom wprowadzone zarówno na zewnątrz, jak i w środku zmiany bardzo się spodobały, bowiem dzięki nim auto nabrało lekkości i sprawia wrażenie mniejszego z zewnątrz, niż jest w rzeczywistości.
Natomiast we wnętrzu wysoko ocenili: nowy projekt deski rozdzielczej, materiały użyte do jej wykończenia, a także przestronność, porównywalną według nich z autami o rozmiar większymi. Jednak rodzinne kombi ma nie tylko dobrze wyglądać, lecz także tak samo jeździć.
Kierowcy docenili hybrydową konstrukcję zespołu napędowego o mocy 136 KM oraz typową dla niej bezstopniową przekładnię. Nikt nie narzekał na nadmierny hałas silnika spalinowego, natomiast wszyscy pochwalili ciszę podczas wolnego toczenia się w ruchu miejskim. W trakcie jazdy pozamiejskiej okazało się, że każda z osób pozytywnie oceniła zestrojenie zawieszenia, które może i nie jest zbyt komfortowe, ale jest przyjemnie sprężyste, dzięki czemu nawet rodzinnym kombi czasem można zaszaleć.
A co ze zużyciem paliwa? To właśnie największa niespodzianka spotkania Aurisa z Czytelnikami. Zaplanowaliśmy mieszaną trasę, tak by mogli poznać hybrydę nie tylko w mieście, chociaż i w takim cyklu, którego hybrydy nie lubią nikomu nie udało się przekroczyć 6 l/100 km. Ten imponujący wynik na wszystkich zrobił wrażenie.
Po tym teście każdy, kto miał okazję jeździć przez chwilę hybrydowym Aurisem, może mieć problem, bo hybryda kosztuje tyle samo, ale mniej pali i rzadziej wymaga serwisu.
Toyota Auris 1.8 Hybrid - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | elektr+benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk wielopunktowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1798 |
Moc silnik benz. (KM/obr./min) | 99/5200 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 142/4000 |
Moc silnika elektrycznego (KM) | 80 |
Łączna moc układu hybr. (KM) | 136 |
Skrzynia biegów | bezstopniowa |
Napęd | na koła przednie |
Dł./szer./wys. (mm) | 4595/1760/1485 |
Rozstaw osi (mm) | 2600 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1310/505 |
Pojemność bagażnika (l) | 600-1658 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 45 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Spalanie w mieście | 3,5 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 3,4 l/100 km |
Spalanie średnie | 3,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 79 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1323 km |
Średnica zawracania | 10,4 m |
Toyota Auris 1.8 Hybrid - nasza opinia
Jeśli ktoś szuka oszczędnego i bezawaryjnegorodzinnego kombi, to Auris w testowanej wersji spełni jego oczekiwania. Auto można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny zespół napędowy, komfort, jaki oferuje hybryda w ruchu miejskim, i zawieszenie idealne na nasze drogi.