Pomysł na zbudowanie „driftowozu” jest teoretycznie oczywisty: mocny silnik, manualna skrzynia biegów i tylny napęd. Wszystkie te cechy ma Hyundai Genesis 3.8, ale czy to oznacza, że jest to idealny samochód do jazdy bokiem?

Nietrudno o poślizg tylnych kół

Gdy auto rozwija moc prawie 350 KM, nietrudno o poślizg tylnych kół. Wystarczy tylko wyłączyć całkowicie ESP, mocniej szarpnąć kierownicąi wcisnąć gaz do dechy. Hyundai wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu natychmiast zerwie przyczepność tylnych kół i zacznie sunąć bokiem. Żeby poślizg trwał nieco dłużej niż chwilę, warto pulsacyjnie naciskać pedał gazu i odpowiednio kontrować kierownicą.

Foto: Auto Świat
Hyundai Genesis 3.8 V6 | Test

Przydałoby się bardziej dopracowane podwozie

Wszystko pięknie, ale przydałby się precyzyjniejszy układ kierowniczy, jak i dopracowane zawieszenie. Ten pierwszy z racji swej charakterystyki bardziej kojarzy się z leniwą limuzyną niż autem sportowym. Co do zawieszenia – jest twarde, jak przystało na auto z ponad 300-konnym silnikiem, ale „nie kleiło” tak, jak tego oczekiwalibyśmy.

Silnik - typ/cylindry/zawory benz. V6/24
Pojemność 3778 cm3
Moc maks. 347/6400 KM/obr./min
Moment 400/5300 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 330 l
Masa własna/ładowność 1548/402 kg
Opony 225-245/40 R 19
Wymiary (dł./szer./wys.) 4630/1865/1385 mm
Przysp. 0-100 km/h* 6,1 s
Prędkość maks.* 260 km/h
Śr. spalanie* 10,7 l/100 km
Cena 160 100 zł

* Dane fabryczne

Także w nadwoziu Genesisa zabrakło pewnej spójności. Owszem, coupé Hyundaia ma piękną stylistykę i jest szybkie, ale za jego kierownicą słabo odczuwa się sportową atmosferę. Co prawda, fotel kierowcy został nisko umieszczony i dobrze podpiera na zakrętach, a na pedałach są aluminiowe nakładki, ale to trochę za mało. Wnętrze Nissana 370Z lepiej wytwarza sportową atmosferę.

Foto: Auto Świat
Hyundai Genesis 3.8 V6 | Test

Już nie kupisz go w Polsce

W Hyundaiu nie brakuje za to luksusu, choć skórzane fotele kiepsko komponują się z twardymi plastikami deski rozdzielczej. Pewne braki jakościowe można jednak wybaczyć po zerknięciu w cennik. Najbogatsza wersja wyposażeniowa Executive kosztuje o 70 000 zł mniej od Nissana 370Z Nismo. Niestety, polski importer Hyundaia zrezygnował ze sprzedaży Genesisa – zainteresowani muszą się więc udać po niego do salonów za Odrą.

Jazdy testowe Hyundaiem Gensisiem Coupe (poprzedni model) | Video

- narowisty po wyłączeniu ESP,

- znakomite osiągi,

- przestronne wnętrze,

- konkurencyjna cena

Minusy:

- twarde tworzywa,

- mało precyzyjny układ kierowniczy,

- niewiele sportowych dodatków

Zobacz także: