Modernizacją, którą przeszedł Golf w wersji hatchback i kombi na początku roku, objęto teraz także Sportsvana. Z oferty wypada silnik 1.2 TSI i zastępuje go litrowa, 3-cylindrowa jednostka, moc pozostaje bez zmian (85 lub 110 KM). Z kolei następcą motoru 1.4 TSI zostaje 1.5 TSI, dostępne ze 130 lub 150 końmi.
Wśród systemów multimedialnych debiutuje DiscoverPro z 9,2-calowym ekranem i niezbyt imponującym sterowaniem gestami. Obsługa jest w pełni dotykowa, brakuje pokręteł, co utrudnia np. szybkie przybliżenie mapy. Bardziej uwagę odciąga też przełączanie między poszczególnymi menu, a głośności lepiej nie regulować inaczej niż na kierownicy. Na szczęście można jeszcze wybrać prostszy zestaw Composition Media z 6,5-calowym ekranem i pokrętłami.
Volkswagen Golf Sportsvan - nowi asystenci
Seryjny system unikania kolizji rozpoznaje teraz także pieszych, opcjonalnie są też dostępne: asystent jazdy w korkach, Emergency Assist, bezpiecznie zatrzymujący auto w razie zasłabnięcia kierowcy, oraz Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie przyczepą.
Wygląd zmienił się tylko kosmetycznie, ledowe światła i nowy żurawinowy odcień czerwieni służą raczej stonowanej stylistyce. Większe wrażenie robią funkcjonalność i przestronność Sportsvana. Ogromne otwory drzwiowe, bardzo wygodne, wysoko umieszczone fotele, wyprostowana pozycja za kierownicą i świetna widoczność czynią jazdę bezstresową. Tylna kanapa oferuje ogrom przestrzeni, gdy jest przesunięta maksymalnie do tyłu, i nadal wystarczająco, gdy wygospodaruje się więcej miejsca na bagaż.
Komfort amortyzacji nawet bez adap- tacyjnego zawieszenia DCC jest dobry, a auto okazuje się zwarte i poręczne w prowadzeniu. 130-konny silnik w połączeniu z przekładnią DSG to idealny wybór do Sportsvana – mógłby tylko robić mniej hałasu przy 3500 obr./min.
Volkswagen Golf Sportsvan - w punkt
To jest super. Funkcjonalność i przestronność niewielkiego nadwozia.
To nie wyszło. Nowy system multimedialny.
Efekt WOW! Ilość miejsca na tylnej kanapie.
Kto to kupi? Anty-SUV-owcy.
Volkswagen Golf Sportsvan - naszym zdaniem
Sportsvan to idealne auto zarówno dla rodzin z małymi dziećmi, jak i seniorów ceniących sobie ergonomiczne rozwiązania.
Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - dane techniczne
Silnik | t.benz. R4 |
Pojemność | 1498 cm3 |
Moc | 130 KM/5000-6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 200 Nm/1400-4000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. dwusprzęgłowa 7b |
Długość/szerokość/wysokość | 4351/1807/1613 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Masa własna | 1410 kg |
Bagażnik | 590-1520 l |
Prędkość maksymalna | 202 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Spalanie średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 118 g/km |
Cena | nieustalona |
.
Sportsvan to najsprytniejsza odmiana kompaktowego Volkswagena: przy tylko 4,35 m długości jest w stanie pomieścić czwórkę osób i aż 590 l bagażu. Siedzi się w nim wysoko jak w SUV-ie, ale o wiele łatwiej się do niego wsiada. A co nowego wniósł lifting?
Zmieniono lampy i zderzaki. Tylne światła są teraz ledowe, świetnie wygląda też nowy lakier Cranberry Red.