Od czasu, gdy z polskiej oferty wycofano Polo GTI, miano najmocniejszej „polówki” dzierży 110-konna odmiana 1.2 TSI. W trzydrzwiowej wersji to niemal idealny pojazd dla singielki lub singla.
Volkswagen Polo - nadwozie
Czerwony lakier (dopłata: 580 zł) dobrze pasuje do charakteru szybkiego „mieszczucha”, ale do 17-calowych kół przydałoby się nieco obniżyć seryjne zawieszenie (VW nie oferuje takiego pakietu, a np. Seat w Ibizie – tak). Nie zmienia to faktu, że mimo wieku (na rynku od 2009 r.) Polo wciąż przyzwoicie się prezentuje. W kabinie dobrze się poczujecie, bo ergonomia stoi na najwyższym poziomie, a materiały, jak na segment B, są bardziej niż dobre.
Wiek konstrukcji czuć jednak na tylnej kanapie – są nowsi konkurenci z większą ilością miejsca (np. Suzuki Baleno). Pochwalimy nawigację (dopłata: 1400 zł), która pozwala na wyświetlanie obrazu ze smartfona na ekranie Polo (dodatkowo 820 zł). Skandalem jest dopłacanie w wersji Highline za wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (190 zł).
Volkswagen Polo - silnik
Dobrze, że 1.2 TSI ma cztery, a nie trzy cylindry, dzięki czemu dość kulturalnie pracuje. Przeszkadzają chwilowe zawahanie się motoru na niskich obrotach (minimalna turbodziura) i zbyt długi skok lewarka. Spalanie również mogłoby być mniejsze, bo podczas dynamicznej jazdy dość łatwo osiąga się 9 l na 100 km. Gdy jeździliśmy delikatnie, spadło do 6,8 l. Osiągi pojazdu są przyzwoite, ale do współczesnych GTI jest mu jednak dość daleko.
Volkswagen Polo - prowadzenie
17-calowe aluminiowe felgi (za 2840 zł) powodują, że Polo przeciętnie tłumi nierówności, a szerokie, niskoprofilowe opony (215 mm) sprawiają, że gdy na mokrej jezdni doda się gazu, w zakręcie auto stanie się podsterowne.
Volkswagen Polo - koszty
Polo 1.4 TSI Highline kosztuje prawie 64 000 zł, a gdy zdecydujecie się na pakiet multimedialny, czerwony lakier i większe felgi, to łatwo przekroczycie 70 000 zł. Bliźniacza Skoda Fabia 1.2 TSI jest raptem wyceniona na 56 000 zł.
Volkswagen Polo - to nam się podoba
Świetna ergonomia kokpitu, niezłe materiały w kabinie, dobre osiągi, znakomita widoczność z wnętrza, spory bagażnik jak na ten segment.
Volkswagen Polo - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, ograniczony komfort jazdy na 17-calowych kołach, braki
w wyposażeniu, zbyt duży skok lewarka skrzyni biegów.
Volkswagen Polo - naszym daniem
Czas leci, a Volkswagen Polo nie traci fasonu, mimo że nie jest już najnowszą konstrukcją. Rozczarowujące są cena
i zbyt duże spalanie.
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 |
Moc maksymalna | 110 KM/4600-5600 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 175 Nm/1400-4000 obr./min. |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/ręczna 6b. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Prędkośc maksymalna | 196 km/h |
Średnie spalanie | 4,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 110 g/km |
Pojemność bagażnika | 280-952 l |
Masa własna/ładowność | 1060/570 kg |
Teoretyczny zasięg | 937 km |
Średnica zawracania | 10,6 m |
Cena wersji Highline | 63 790 zł |