Multivan powstał dla tych, którzy chcą zabierać w podróż wielopokoleniową rodzinę albo wielopokoleniowy dobytek. Albo-albo, bowiem przy 7 osobach jadących na wakacje fotele i kanapę trzeba już trochę ścieśnić, żeby cały bagaż się zmieścił. Wiemy, że trudno w to uwierzyć, ale wydłużona o 40 cm wersja okazuje się w takich sytuacjach zbawienna.
Nadwozie. Przypomina trochę autobus miejski – mierzy 5,3 m długości i opcjonalnie może mieć 8 foteli. Testowany egzemplarz wyposażono w układ 2+2+3. Wygodnie jest na wszystkich siedmiu. Umeblowanie można przesuwać na szynach, ale wyjmowanie go wymaga już demontażu listew w podłodze, które lubią się zakleszczać. Fotele są bardzo ciężkie, a do wyjęcia kanapy potrzeba 3 osób lub 2 silnych mężczyzn. Dzięki wydłużonemu nadwoziu można jechać w piątkę z bagażem i rowerami (po złożeniu kierownic zmieści się ich nawet 7), nie bawiąc się w zewnętrzne bagażniki. Wewnątrz przydałoby się tylko więcej kotew do mocowania ładunku.
Silnik. Podwójnie „uturbiony” 2-litrowy diesel to idealny silnik do Multivana. 450 Nm momentu obrotowego gwarantuje fantastyczną elastyczność – w trasie możemy wyprzedzać kolumny tirów tak, jakbyśmy jechali zwykłą dieslową limuzyną. W takich warunkach silnik pali 8,6 l/100 km. Opcjonalna przekładnia DSG w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem czyni autostradową podróż bardzo odprężającą. Jedynie podczas ruszania dwusprzęgłówka reaguje trochę z opóźnieniem.
Prowadzenie. Mimo dużej masy i wysokiego środka ciężkości Multivana prowadzi się zaskakująco zwinnie. W trasie w ogóle nie czuć gabarytów auta, kierowca cieszy się panoramicznym widokiem na okolicę. Przednie zawieszenie potrafi hałasować na nierównościach, ale komfort jest wysoki.
Koszty. Ceny wydłużonego Multivana (dostępny tylko z wyposażeniem Comfortline) zaczynają się od 179 703 zł za 102-konne TDI – ta jednostka będzie jednak za słaba. Za dwukrotnie mocniejszy silnik trzeba dopłacić 24 477 zł i za „automat” kolejne 11 316 zł. Z opcji warto kupić też: mechanizmy dociągania przesuwanych drzwi, elektr. ster. klapę, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę i aktywny tempomat.
Volkswagen T6 Multivan - to nam się pdooba
Wysoki komfort siedzeń, ogromne ilość miejsca i możliwości aranżacji, oszczędny i mocny silnik, duży wybór wersji nadwoziowo-napędowych.
Volkswagen T6 Multivan - to nam się nie podoba
Wysoka cena, hałasujące przednie zawieszenie, skomplikowany demontaż ciężkich foteli i kanapy, momentami ospała reakcja DSG.
Volkswagen T6 Multivan - naszym zdaniem
Mieści wszystko. Jeśli nie zamierzacie jeździć Multivanem na co dzień po mieście, to warto wybrać dłuższą wersję. To wymarzone auto na wyprawę rowerową, ale sprawdzi się też w każdej innej sytuacji życiowej.
Volkswagen T6 Multivan 2.0 BiTDI Comfortline 3400 - dane techniczne
Silnik;liczba cylindrów/zaworów | diesel, biturbo/R4/16 |
Pojemność | 1968 cm3 |
Moc | 204 KM przy 4000 obr./min. |
Maks. moment obr. | 450 Nm przy 1400-2400 obr./min. |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. dwusprzęgłowa 7b |
Długość/szerokość/wysokość | 5304/1904/1990 mm |
Bagażnik | 5000 l |
Masa własna/ładowność | 2162 kg/918 kg |
Prędkośc maks. | 203 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,9 s |
Średnie zużycie paliwa (testowe) | 6,3 l/100 km |
Cena | 215 496 zł |