Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota 2000 GT

Toyota 2000 GT

Ikona samochodu

Toyota 2000GT to sportowe coupe produkowane przez japońskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto pojawiło się w 1967 roku i powstało w liczbie zaledwie 351 egzemplarzy, z czego 62 przystosowanych było fabrycznie do ruchu prawostronnego. 2-drzwiowe coupe wyróżniało się subtelną i delikatną linią, które nieco przypominało nadwozie Jaguara E-Type.

Przód charakteryzował się chromowanym zderzakiem, przerywanym 2 światłami oraz chowanymi reflektorami, natomiast tył miał lekko opadającą linię, zakończoną 2 kłami. Wnętrze było wyrafinowane i eleganckie – dominowało drewno i wyraźnie podkreślone przełączniki i suwaki.

Do napędu zastosowano 2-litrową jednostkę 6-cylindrową (R6) z 3 gaźnikami, która generowała 152 KM, kierowane na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Wbrew pozorom, masa auta wcale nie była mała – 2000GT ważyło nieco ponad 1100 kg, jednak mimo to auto przyspieszało do 100 km/h w 8,4 sekundy.

Co ciekawe, Toyota 2000GT powstała także w 2 egzemplarzach jako roadster. Powstanie tych modeli zawdzięcza swojej roli w jednej z części przygód Jamesa Bonda – „Żyje się tylko dwa razy”. Legenda głosi, iż ówczesny odtwórca roli Jamesa Bonda – Sean Connery był zbyt wysoki aby zmieścić się w zwykłym 2000GT, dlatego zlecono wyprodukowanie modelu pozbawionego dachu. Produkcja Toyoty 2000GT trwała krótko, tylko do 1970 roku, a jej następcą została Toyota Celica Supra.

Toyota 2000 GT - generacje

Ikona samochodu

Toyota 2000 GT (1967 - 1970)

Toyota 2000 GT - powiązane artykuły

Kiedyś poniosły rynkowe klęski, dziś za te auta na aukcjach płaci się miliony

Kiedyś poniosły rynkowe klęski, dziś za te auta na aukcjach płaci się miliony

Nie uwierzysz, ale jedne z najbardziej legendarnych modeli BMW, Toyoty, Bugatti i Lancii w swoich czasach sprzedawały się bardzo słabo, a część z nich wręcz poniosła rynkowe klęski. Za to dziś są rozchwytywane na aukcjach i mogą kosztować nawet 100 milionów złotych!

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

100, 200, a nawet 300 procent – tak bardzo zdrożały klasyczne japońskie samochody w ostatnich kilku latach. Dotyczy to głównie sportowych modeli. Poniżej ekstremalne przypadki z każdej z najbardziej kultowych obecnie dekad, czyli z lat 80., 90. i 2000.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test