Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Avalon

Toyota Avalon

Ikona samochodu

Toyota Avalon to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez japoński koncern. Auto pojawiło się w 1994 roku, zastępując model Cressida, głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim, gdzie bardzo szybko zdobył ogromną popularność i cieszył się mianem jednego z najmniej awaryjnych aut.

Na rodzimym rynku auto występowało pod nazwą Pronard (lecz wraz z pojawieniem się III odsłony, zniknęła z tamtejszego rynku). Avalon konstrukcyjnie bazował na modelu Camry i odznaczał się dosyć bogatym wyposażeniem. 4-drzwiowe nadwozie typu sedan nie wyróżniało się niczym szczególnym, choć sporych rozmiarów prostokątne reflektory niezbyt pasowało do reszty nadwozia.

W 1997 roku miał miejsce lifting, i choć kształt świateł nie uległ zmianie, to dopasowanie innej atrapy chłodnicy oraz zderzaka dodało autu uroku. Do napędu posłużyła 3-litrowa jednostka V6 generująca 200 KM.

W 1999 roku, wraz z pojawieniem się II generacji Avalona, jego produkcja ruszyła także w Australii. Auto otrzymało bardziej dynamiczną linie, co przełożyło się także na inny design przedniego pasa, co w konsekwencji dało zadowalający efekt w postaci dostojnego nadwozia (które swoją drogą znacznie urosło, zarówno wzdłuż, wszerz jak i wzwyż). Baza wciąż była zmodyfikowana płyta podłogowa Toyoty Camry.

W 2004 roku przeprowadzono facelifting polegający głównie na modernizacji przedniego pasa, a rok później, przy okazji wprowadzenia nowej odsłony, zaprzestano produkcji zarówno w Japonii, jak i w Australii (gdzie auto zastąpił model Aurion), ograniczając się już tylko do rynku północnoamerykańskiego.

Pod maską znalazł się ten sam, 3-litrowy silnik V6 co wcześniej, jednak teraz generował on 213 KM, które były przenoszony na przednią oś.

W 2005 roku pojawiła się trzecia generacja limuzyny Toyoty. Auto miało być typowo amerykańskie, czyli wyposażone w miękkie zawieszenie i oferujące dużą ilość przestrzeni wewnątrz (co udało się uzyskać dzięki zwiększeniu rozstawu osi o blisko 10 cm!). Zaglądając tam, wieje nudą bowiem deska rozdzielcza i tunel środkowy mają proste i gładkie kształty. Nadwozie zyskało nieco na nowoczesności, jednak można odnieść wrażenie że zmiany przechodził tylko pas przedni, mimo iż nadwozie jest większe od swojego poprzednika (13 cm wzdłuż, prawie 5 cm wszerz i 2 cm wzwyż).

W 2008 roku odświeżono nieco pas przedni, a stary 5-biegowy automat został zastąpiony przez nowy, 6-stopniowy. Do napędu posłużył większy, 3,5-litrowy silnik V6 rozwijający 268 KM. W 2012 roku zaprezentowano 4. generację Avalona. Nadwozie auta otrzymało nie tylko nowoczesny design, ale i elegancką a zarazem dynamiczną linię. Z przodu charakterystycznym elementem jest sporych rozmiarów wlot powietrza znajdujący się pod atrapą chłodnicy.

W 2016 roku przeprowadzono facelifting, podczas którego delikatnej zmianie uległ pas przedni, wykończenie wnętrza oraz dodatkowe wyposażenie. Dodatkowo w aucie zamontowano bardziej sportowo zestrojone zawieszenie.

Pierwszy raz dostępna była odmiana hybrydowa auta, która bazuje na 2,5-litrowej jednostce 4-cylindrowej. Moc układu wynosi 200 KM. W pozostałych przypadkach, jedynym silnikiem jest ten sam 3,5-litrowy silnik co wcześniej, współpracujący z 6-stopniowym automatem.

Toyota Avalon - generacje

Ikona samochodu

Toyota Avalon I (1994 - 1999)

Toyota Avalon II (1999&nbsp-&nbsp2004)

Toyota Avalon II (1999 - 2004)

Ikona samochodu

Toyota Avalon III (2004 - 2012)

Ikona samochodu

Toyota Avalon IV (2012 - )

Toyota Avalon - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test